Bee Gees

Friday 24 June 2011

Sepanjang Minggu Yang Berlalu

Minggu kedua Jun ini banyak saya habiskan masa di pejabat dan di rumah sahaja, selain berkebun. Nak berjalan lagi, poket dah tenat rasanya, hahaha.

Jumaat malamnya , Aqilah pun pulang dari Shah Alam ,semata mata untuk hadiri kenduri kawin dibelakang rumah, serta menjenguk sebiji dua durian di kebun

Jadi sekadar ke kebun pada petang Sabtu 11 Jun. Selain dari majlis perkahwinan anak jiran dibelakang rumah, Abang Rahman.

Sebab majlis terlalu dekat, saya dan Najeeb hanya bertandang sekitar pukul 230 petang, tapi kami yang paling lama bertandang. Kami meninggalkan majlis melepasi azan Asar.



Kami makan nasi berlaukkan kampung, saorang dua pinggan. Selamba aje, nak segan apa?

Rumah jiran setaman .
Rizal dan Adda

Dah kenyang, apa yang menarik untuk dilakukan?

Daripada saya lena petang , ada baiknya saya ke kebun sahaja. Kalau tak jengok , nanti monyet pulak yang tolong jengok buah buah tu.

Dalam perjalanan , bertembung pulak dengan kesesakan lalulintas.

Selekohnya tak tajam, tapi bagi mereka yang lalai pasti kecundang. Ini yang terjadi berhampiran jalan Padang Temusu-SP, mengarah ke Giant, petang Sabtu.

Maut seorang anak teruna Melayu

Petang ni dapat 3 biji sahaja.

Izzuddin menebang sebatang pokok pisang awak yang sudah tua buahnya.

Ini yang masih gagal meluruhkan buahnya, ada lebih 50 biji

Nangka Madu ni ada dalam 3 biji buahnya, kau nanti aje lah pokok oi....

Cempedak.

Pokok padi remaja.

Akhirnya, dapat setandan pisang, jantung , daun pisang dan durian untuk diraikan dirumah nanti.

Tapi, mereka bukannya nak berdinnerkan buah buah tersebut, lebih kepada Chicken Chops & Steaks di Hotmas.

Makanan murah dan mewah di restoran Hotmas Sungai Petani.

Ini durian yang cuba saya simpan dan peram untuk dibawa bertandang ke Kuala Lumpur 17 Jun nanti.

Tapi dalam duk menanti kehadiran rakan rakan ni, Kak Ainal yang menjadi tetamu pertama yang menyahut cabaran 'bau' durian di Teratai Indah ini.

Kak Ainal..... tak pernah kenalpun masa di Lenggong, hanya mula kenal di SP, asalkan pernah duk di Lenggow, pasti akan jadi rakan/kawan seterusnya.

Kira Kak Ainal yang kedua, yang pertama menjamah durian ni, si Asri, cuma foto tiada,sebab buahnya di ambil dari bonet kereta saya semasa saya sedang bekerja petang selasa 7 hb. Itu yang bertukar dengan ikan lome pekasam 20 bungkus tu!!

Ada rakan rakan pejabat yang mula menanya dan meminta saya menjadi tukang supply ikan lome pekasam ni, saya fikirkan , kalau bulan ramadhan ni, buka gerai pasar malam jual ikan lome ni, boleh kaya ni.

Dan rakan rakan Izzuddin turut memeriahkan pesta durian ni.

Kawan kawan basikal Izzuddin.


Latiff Hariri
1120 19062011
Sungai Petani

No comments: