Bee Gees

Saturday 30 November 2013

Assyura Pertama 10 Muharram 1435/14 November

Bila kita berkumpulan ni, tak bergayalah kalau tiada kativiti yang berkumpulan. Bertambah tak bergaya bila gotong royong ini pun kita tidak dapat menjayakan bersama. Saya macam manapun, ini adalah yang pertama saya melihat sendiri bagaimana bubur Assyura ini disediakan, dan mengambil bahagian didalam memasaknya.  Seakan akan memasak dodol, saya rasa dodol lebih payah dari Assyura.

Ini aktivit pertama kami gang SRS Sungai Layar ni.


Bermula seawal 1030 pagi.....saya kerja waktu ini...

Sekitar sebelum Zuhur....dah separuh masak.

Boleh saya katakan , selesainya memasak bubur ini sekitar pukul 3 petang. Waktu ini sudah tersedia lebih 400 kotak alas makanan untuk kami agih agihkan kepada kejiranan terdekat.

Sarjan Din - Ketua Perkumpulan kami.

Pak Mail dan Izran

Acara mencedok  bermula sekitar 3 petang.

Cikgu Najib sebagai penutup

Li dengan dulangnya.

Saya bergerak pulang sekitar 5 lebih dan telah dihadiahkan dengan dua bekas makanan ini untuk dikongsi bersama anak isteri.

Ternyata sedap, lemak dan sederhana manis.

Kira punya kira 400 mangkuk , belanjanya tak melenihi RM400.00 dengan 25% adalah kos santan. 
Ini pertama kali saya melihat acara memasak Bubur Assyura, dan saya benar benar teruja dengan cara cara penyediaannya. Memang saya tak pernah tengok , ini pertama kali pada usia 49 tahun.

Latiff Hariri
2128 29112013
Sungai Petani



No comments: