Bee Gees

Monday 2 February 2015

Edwardian di NSC - North Salak Camp



Saya ni bukanlah orang yang peting sangat didalam perkumpulan OldBoys ni. Yang paling power OldBoys Taiping, yang berusaha OldBoys Kuala Lumpur. Saya dan OE81 ni selit celah celah gigi je, kalau nak dibandingkan dengan dua Abang besar tu.

Tapi, King Edward VII tetap jemput kami untuk turut serta acara wajib guru guru King Edwar Vii ni, jadi bila orang dah jemput, kami tumpang sekaki lah.

Bergerak dari Taiping pun kami dah lewat, sedangkan guru guru bergerak dengan 3 bas sekitar pukul 730 pagi. Kami? Kami 1230 tengahari.

Cari lokasi pun terkial kial guna Google Maps, padahal orang lain dah guna Waze.

Terpegun tengok guru guru berjemur dirembang tengahari.

Ketawa tengok guru guru tak reti kendali canoe. Ingatkan murid murid je yang tak reti.

Kem Salak North kendalian salah saorang OldBoy

Kami menyadin je masuk dalam ruang makan seakan akan dewan terbuka dan terus bersalaman dengan guru guru lelaki.

Saya sebuah kereta dengan Badru, sedang Prof Azlin dari Bangi sendirian.

Ni antara orang kuat OE81

OE77 Hamdan Azmir, Komandan Kem.

Sesi suaikenal, padamulanya Prof masih tertanya tanya siapa dia Hamdan ni?

Akhirnya beliau ingat, swimming gala di Burmese Pool tu, Hamdan hero renang yang hebat masa tu, boleh kalahkan pelajar pelajar Cina yang tak kurang juga hebatnya.


Episode terakhir acara berkumpulan

Bertukar tukar cenderahati.

Cenderahati untuk guru gur bertuah dari OE81


Pengacara Cikgu Alisyah dan Pengetua OE72 Cikgu Aziz

Hamdan teruja dengan payung OE81

Kami mengapit Cikgi Roziah Sulaiman, adik kepada OE81 Cikgu mat Salleh, bersama OE80 Cikgu Siva

Acara tamat sekitar pukul 5 petang. Saya berpisah seketika dengan Badrul yang mengekori Azlin sedangkan saya ke Ipoh arah berbeda. 

Kami berjumpa semula sekitar pukul 8 malam di MCD tepi susur keluar Ipoh. Menziarahi Makcik Rose, emak kepada Zairul Hisham.

Tiba Changkat Jering sekitar 915 malam, makan dahulu sebelum hantar Badrul pulang ke rumah enaknya di Changkat Jering, dan saya terus ke Sungai Petani.

Mee Udang Changkat Jering, OK, boleh makan

Satay pun ada....


Saya tiba SP sekitar 1145 malam.

Cerita yang menarik pada 24 Januari 2015 ni...


Latiff Hariri
 12:58 01022015
Sungai Petani

No comments: