Bee Gees

Thursday 19 April 2012

Anak Emas Yang DiLupakan

Cuaca yang menjadi alasan utama, jangan salahkan saya.


Saya warga yang hampir mencecah angka 50, kederat tiada.


Ditambah hujan sepanjang sebulan yang lalu, sebaik anak anak emas ini ditinggalkan sendirian di kebun ini. Akhirnya, selapas melebihi sebulan, saya mengalah, jenguk lah jugak anak anak emas ini.

Seronok tengok bangau bangau ini mencari anak anak ikan didalam bendang yang masih berair ini

Sebaik memakir kereta dan keluar melihat kebun.....



Astaghfirullah, dah jadi hutan rupanya!!
                
Berulang alik dari kereta ke tapak anak anak emas

Mendongak keatas, hanya sebatang ini yang menghasilkan buah yang saya kira sekitar 70 biji

Bunga bunga jambu susu

Sambil berangan dengan bebuah durian ini. kami cuci sekeliling pokok anak anak pisang emas ini, ada yang subur , ada yang segan segan begitu.

Dari 99 pokok yang saya tanam, hanya sekitar 70 yang sihat walafiat.

Guna tangan lagi cepat sebab tanahnya lembut.

Buah terung pipit ni bermaharajelela didalam kebun ini/eggplant fruit

Nangka yang meriah/jackfruit.

Sawah bendang yang sedang menghijau

Sekitar pukul 7 kami pulang. Dah tak ada kederat pun.


Latiff Hariri
2048 14042012
Sungai Petani




No comments: