Bee Gees

Wednesday 10 September 2014

Pertemuan 50 Tahun Kami Bersama Mantan Guru Guru SRJK(I) Lenggong- (i)

Untuk rancangkan satu pertemuan secara berkumpulan ini bukannya mudah. Tambahan destinasinya di tengah kesibukan kota.

Kami tiba di lokasi sekitar pukul 9 malam. Saya perasan Amir dah menanti didalam keretanya. Dan sebaik saya memakir kereta , baru saya terperasan yang abang Hadi dan Hasnah pun sudah menanti.

Hasnah dah memasuki rumah Cikgu Hizam  bersama Cikgu Lily dan Roziah.

Tengok foto foto kenangan manis ini.


Cikgu Faridah menyambut Cikgu Lily

Cikgu Hizam beria ria menyambut anak anak didiknya selama 1971-1976

Kami dah 50 Cikgu, itu yang diisyaratkan Hasnah kepada Cikgu Hizam.

Setahun atau dua tahun sekali kami pasti ziarah Cikgu Cikgu kesayangan kami ini.

Saya bangga dengan kamu Aboy, itu kata kata Cikgu Hizam kepada saya, hehehe. Memang saya pun bangga punya Cikgu Cikgu ini, kalau tak, tak akan saya cari hingga kini.

Waktu ini memang meriah suasana didalam rumah Cikgu Hizam dan Cikgu Faridah. Macam kawan lama yang baru bersua kembali.

Amir kena soal jawab tentang kenakalan waktu lalu

Menjejak kasih kenangan lalu di Lenggong awal 70an saya

Tengok gaya Cikgu Faridah 'bolayan'saya. 'You embarass me Aboy, you shud have told me earlier, many of you coming, i can prepare makan for all of you!' Nasib baik abang Hadi back-up aku, hahaha.


Cikgu Faridah dah gelisah menanti Norlida yang tak pulang pulang dengan pesanan makanannya, baru saya tahu betapa Cikgu faridah tak puas hati.

Sementara menanti masuk pulak dua pasangan ini kedalam rumah.

Chew Ka Gee

Lama bersalaman, cuba mengingatkan memory Cikgu Lily.

Abang Man dan Faridah, watak utama setiap kali percutian keluarga saya.
Diperthati anak anak Ka Gee

Memag riuh malam tu!

Guru kami masa kelas 2A 1972.

Ini semua anak anak murid SRJK(I) Lenggong, bersama Guru Guru mereka

Ok. Ada episod kedua pulak, tak sempat.

Latiff Hariri
0648 10092014
Sungai Petani

No comments: