Bee Gees

Wednesday 22 June 2011

Minum Petang Bersama Tok Ibrahim/Makcik Esah

Sebaik keluar dari rumah Emak, kami pun terus mengarah ke Kamunting, paling tepat Kg Jana, untuk mencari rumah tok Berahim dan mcik Esah. Jiran Polis kami, masa di Balai Polis Aulong.

Pak Ibrahim ada 8 anak rasanya. Yang masih saya ingat Arwah abang Zainal, kak Zainab, Zaimah, Yeye, Arwah Zul, dan 2-3 lagi yang saya kira masih terlalu kecil masa itu, untuk saya kenali.

Ternyata rumah lama mereka telah diambil alih oleh KTMB untuk trek berkembar, dan terus bertanya rumah jiran bersebelahan kemana mereka berpindah. Dan tertanya dirumah Kak Khairiah ni, yang juga rakan satu kelas kakak saya Shamsiah. Kak Khairiah kini guru di Sekolah Convent Taiping.

Senang kerja kan, kalau ramai yang kita kenal dan kita pun dikenali.

Rupanya rumah Tok Ibrahim ni diluar berdekatan jalan besar Kamunting.


Faiqah bersalaman dengan Makcik Esah

Kena soal jawab dengan isteri Polis, hehe, nasib baik bukan dengan Polis.

Dengan Makcik Esah ni, banyak benda yang dia soal. Yalah, setiap 10 tahun kali baru saya timbul, hahaha.



Pak Ibrahim , anak buah Pakcik Mokhtar di Balai Polis Aulong tu. Pak cik Ibrahim baru lepas dibedah jantungnya. Tapi suara masih power dan ingatan kuat. Banyak kisah lama masa di Aulong diungkit semula untuk saya jawab dan selesaikan. Kemana perginya anak anak Hariri, anak anak polis yang lain....

Kami dijamu kuih donut air tangan Mcik Esah dan Zaimah. Sepatutnya kuih tu untuk Hotel di Pahang. Jauhnya pesanan!!



Kami disini sekitar 40 minit. Dah melepasi tengahari, mata mula mengantuk semula.

Saya jangka akan tiba di SP sekitar pukul 5 petang, untuk bertandang kedusun durian melihat ada dak buah yang gugur.


Latiff Hariri
1050 19062011
Sungai Petani

No comments: