Bee Gees

Thursday 30 June 2011

Have Gun Will Travel

Terus terang cakap aje, sememang saya cuti sakit hari ini, dan dibekalkan Doktor ubat untuk turunkan tekanan darah ni. Tapi, saya sebenarnya bukan pengidap penyakit ini, selalunya saya normal. Tapi, pengakuan saya kepada doktor , " Saya melantak durian setiap pagi dan malam doktor."

"Eh, mana boleh macam tu Latiff, kita bukan orang muda...kurangkan makan durian." Itu nasihar doktor.

Tapi, hati saya muda pe?



Asri yang bawak aku mai sini, aku tak nak pun, kepala berdenyut denyut.

Perjalanan mengambil masa 2 jam, sarapan di rumah orang tua Asri , nasi berlaukkan gulai sukun dan ikan bilis goreng, hmm, bertambahlah tekanan darah tinggi dan angin ni.

Selain dari si Asri yang ada temu-janji dengan pihak PDRM, saya sempat juga membeli ikan pekasam dan ikan talapia hidup untuk dilaukkan malam nanti.

Kami berada di sekitar Permatang Kedondong pukul 315 petang, dan bermulanya acara serang hendap ini , tanpa berundur.

Kalau dahulu , main Police and Thief ni, hanya buah terung menjadi pelurunya, kini, sasarannya pelurunya yang 'hidup' dan sasaranya pun benda hidup. Dah lama saya 'mark' 'mereka' ni dari jauh. Nasib baik si Asri ada senapang ni.


Aksi ini agak ganas, senapang terpaksa dicensor dengan pokok kelapa.

Hanya mencuba dua tembakan, yang saya jangka satu kena pada sasarannya. Tetapi foto tidak boleh ditunjukkan, dijangka akan men'trauma'kan yang melihatnya.

Ini yang pakarnya.


Ada gaya Clint Eastwood tu.

High Chaparral di sawah bendang

Sekadar menghabiskan empat peluru hidup disini selama dua jam setengah.

Upahnya, makan durian di kebun dan dibawa pulang.

Tu, Asri dah jumpa sebiji untuk partner dirumahnya.

Laaaa, makan kat sini rupanya.

Kami tamatkan acara ini sekitar 630 petang. Pulang ke rumah untuk mandi dan solat, sebelum bergerak ke Pulau Pinang menghantar Asri ke Jamilah semula.

Dan bukan Jamilah yang menanti di tepi lebuhraya berhadapan Tesco ini, tetapi Gen2 yang bertayarkan kempis. Gen2 ini pancit tayarnya semasa Jamilah memandu dalam perjalanan pulang dari tempat kerja, dan ditinggalkan kepada Asri untuk diproseskan.

Sekitar 9mlm di Lebihraya pantai mengarah ke Jety dari jambatan Pulau Pinang.

Tak lama pun kami disini, Asri cukup mahir dengan Gen2 beliau.

Tart sering menjadi teman saya untuk perjalanan malam/jauh. Untung berkawan dengan orang muda dan bujang ni.

Akhirnya baldi berdurian serta senapang ini dikeluarkan untuk diserahkan kepada tuannya.


Jangan tanya berapa biji duriannya.

Tart yang paling seronok bergaya dengan senapang ini.

Bergerak ke Semenanjung sekitar 945 malam, dan kami berlima hanya berada semula di Sungai Petani sekitar 1030 malam. Entahlah, boleh kerjakah saya esoknya? Urat dibelakang leher ni berat aje. Cuma makan seulas durian sahaja hari ini.

Latiff Hariri
2118 27062011
Sungai Petani

No comments: