Bee Gees

Tuesday 28 June 2011

Riadah petang Ahad 19 Jun 2011

19062011

Petang Ahad ni, buat pertamakalinya , kami berriadahkan meja pingpong ni. Bersukan sambil melayan durian. Mainpun dah agak lewat , sekitar 6 petang.


Tart melayan anak anak buahnya.

Permainan pingpong ni, mula saya kenali di rumah Tok Bab , di Talang Kuala Kangsar sekitar usia saya 5/6 tahun. Setiap kali pulang ke Kuala Kangsar ditahun 70an dulu, meja pingpong Tok Bab( tapi sebenarnya Pak Cik Mat, adik bongsu Bapak) itu kami buka. Warnanya sama, biru, tetapi berkakikan kayu. Saya dan abang saya Rahman, akan bermain bersama pakcik Mat, yang saya kira, usianya sekitar 14-15 tahun ketika itu. Dari situlah minat saya kepada sukan yang kurang meletihkan ini.

Dan permainan beregu yang saya gemar, kerana kita boleh kucar-kacirkan balasan bola kepada pehak lawan yang terleka menanti giliran untuk memukul. dan pasti penuh dengan gelak ketawa bila pihak lawan alpa dengan pukulan dari kita.

Dah lenjun kemeja tu Najib! Balik rumah dulu, salin pakaian tu.

Oh, lawannya bebudak sekolah, patutlah pun.

Haaa, yang ini baru kena, pakcik2 berpartnerkan orang bujang.

Dan yang menang, hadiahnya durian yang dikopek oleh yang kalah.

Lena tidur malam tu dek kerana berpeluh.


Latiff Hariri
2140 27062011
Sungai Petani


No comments: