Bee Gees

Wednesday 15 June 2011

Day 3 - Hingga ketemu lagi.....

Hari terakhir ni, saya turut terbabas dek melayan TV malam tadi.

Sedangkan yang lain sudah di ' Kedai Kopi', kami hanya memasukinya sekitar 815pagi.

Makan , makan, makan.

Sekitar pukul 915 pagi semua bergerak semula ke kamar untuk bersiap siap, dan berjanji untuk 'keluar' serentak pada pukul 1130 pagi.

Semua ada agenda tersendiri. Saya mahu terus Ke Nilai . Rahman mahu menyusuri bandar Kuantan, Kak Sham mahu melayan pekan kecil Cherating, Rashi dengan anak anak mengarah ke Chukai .



Berfoto sebelum berpisah.

Kita merasa teruja untuk bertemu semula, dan terasa bosan bila hari perpisahan semakin hampir. Apatah lagi, bila percutian sebegini diberi percuma, hahaha. Kenapalah tak dibuat seminggu dua ke?

Ini hanya 4 keluarga dari anak anak Hariri , yang jumlah besarnya 13 orang. Semuanya sudah berkeluarga, kecuali saorang adik bongsu kedua yang masih membujang pada usia 28(?), dan saorang adik lelaki saya yang sudah pergi bersama Arwah Bapak, sekitar tahun 2006, mengikuti Bapak 22 tahun kemudian.

Jumlah kehadiran 20 orang, maknanya hanya 1/3 dari keseluruhan anak cucu Hariri yang hadir. Kalau penuh, mahu jumlahnya 60(?), dan bilik hotelnya mencecah 15 kamar(?).

Parah yang tukang biaya ni, hehehe.


OK, OK, yang 'lowered kedepan., hahaha.

Aqilah dan adik adik pupunya, Madihah, Sofea , Aliyaa dan Hakim.

Aqilah yang paling suka posing depan , apa apa saja logo Impiana, kerana sebelum ini beliau bermajikankan yang sama di Kuala Lumpur, sebelum memasuki kelas mengajar.

Untung bila anak anak dah boleh memandu kereta ni. Saya santai hari ni, dek sebabkan mengantuk. Perjalanan agak nyaman, tiada gangguan lalu lintas dan cuaca terang.
Pamanduan diambil alih aleh saya sekitar R&R pertama lebuhraya Kuantan ni. Saya tahu, Aqilah pun nak membuta......


Kali ini, Pak Lang, yang mengusahakan kebun kami sudah menalipon, menyatakan bahawa buah durian dah mula luruh. Saya dah pesankan supaya Pak Lang makan sahaja, dan simpankan yang esoknya untuk saya . Tapi, tahu sajalah saudara taulan di kampung ni.....

Tiba di AlRawsha sekitar 340 petang.
Hm, korang ni tak habis habis nasi Arab ek?

Kali ni tak makan tengahari, dibungkus untuk makan malam 5 beranak dalam bilik Hotel nanti.

Kami tiba di Nilai sekitar jam 5 petang. Saya , kununnya nak lena, tapi, akhirnya hanya memerap dikamar, sedangkan yang lain lain menghilang ke Nilai 3. Apa lagi kalau tak berbelanja.


Latiff Hariri
2105 14062011
Sungai Petani

No comments: