Bee Gees

Monday 22 August 2011

21 Ramadhan

Pagi Ahad ni, saya perhati semakin ramai yang beratur membeli daging dan ayam, padahal Hari Lebaran masih jauh seminggu. Mungkin ada yang mahu 'stock'kan seawal mungkin supaya tidak berebut di minggu akhir Ramadhan. Pada saya, masih terlalu awal untuk membeli .

Petangnya, buat pertama kali, saya berkunjung ke pasar Ramadhan Sri Tanjung, Sungai layar . Saya tidak berminat berebut dan mengikut nafsu membeli makanan untuk berbuka puasa .

Kali ini tujuannya, tak lebih daripada mengintip anak anak bujang ni berniaga. Selama ini saya hanya meminta tebu delivery dari mereka.

Jom kita mengendap.


4 anak teruna ni, sibuk mencari rezki dengan memerah tebu yang ditanam sendiri oleh ayah mereka , Pak Omar @ Ahmad.

Dengar ceritanya, pendapatan melebihi RM100.00 sehari, hmmmm, hebat tu!

Zul melayan pelanggan.

Disini rupanya tapak perniagaan mereka, bersebelahan dewan yang tak glamour tu! Hehehe.

Akhirnya , intipan saya mendapat perhatian, terpaksa saya membeli sebungkus air tebu sebagai mengambil hati , hahaha.


Memang air tebu bebudak ni antara yang terbaik, sebab di sisih kulitnya terlebih dahulu sebelum dimesin. Airnya Ory tanpa tambahan gula mahupun air putih.

Selesai membeli.

Bercerita seketika dengan anak anak bujang ni, tentang rancangan awal mereka September mendatang serta Mei 2012.

Selamat Berterawaikh dan berpuasa.

Latiff Hariri
2158 21082011
Sungai Petani

No comments: