Bee Gees

Tuesday 30 August 2011

Akhir Akhir Ramadhan

Selalunya, hari hari akhir kedua atau ketiga Ramadhan ini, pastinya adik adik terdekat saya secara sepontan akan datang bertandang untuk berbuka bersama sama. Saya memang dah sedia menanti adik adik ni.

Rakan baik saya si Hadi ni pun sudah tahu tahu kegemaran saya setiap kali menjelang Syawal. Dibelinya untuk saya 2 kg udang dari Kuala Kedah. Jadi penuh sakan petisejuk ni.

Tahun ini si Fadhil datang bertandang, sedangkan tahun lalu si Rashi. Jadi , menu malam tu, sambal tumis udang dan gulai lemak labu. Satu kombinasi yang mantap.

Perjalanan dari Pulau Pinang yang selalunya tidak melabihi satu jam, dek kerana Syawal kian menjelang, masa yang diambil melebihi 1 jam 30 minit. Fadhil sekeluarga tiba sekitar 655 petang.

Malam ni meriah, sebab kesemua anak anak saya pulang pada hari ini dicampur dengan Fadhil sekeluarga, malam ni kami bersembilan berbuka puasa.

Puas sebab barakahnya bila makan beramai ramai ni.

Dan tersandar bila kekenyangan.

Rupanya , Fadhil kesini berserampang dua mata. Selain berbuka bersama, beliau nak berbelanja persiapan Hari Raya di Sungai Petani. Di sini ada 2 Tesco, 1 Giant, 2 The Store, 2 Econsave, 1 Parkson - kau pilih aje lah Fadhil.


Fatimah dan Amin melambai tangan perpisahan.

Dekat aje tu, sari dua ni, kita jumpa lagi di Taiping untuk berSyawal.

Selamat Hari Raya Idul Fitri!!! Maaf Zahir Bathin.

Latiff Hariri
0001 1 Syawal 1432/30 Ogos 2011
Sungai Petani

No comments: