Bee Gees

Monday 1 August 2011

Ceramah Pertama PRU13

Bunga Api sempena penyerahan borang Ahli Baru Pas kawasan Sungai Lalang

Dia datang ke Negeri Kedah atas lawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia, tapi dia disambut oleh Ketua Umno Negeri , bukan Menteri Besar dan barisan Exco kerajaan Negeri. Guna lawatan atas duit Kerajaan (duit rakyat) , tapi untuk kepentingan peribadi politik mereka.

Dia masuk masjid Mergong berpolitik dan serahkan RM1 juta untuk menaikkan taraf masjid, dia beri atas nama Kerajaan , tapi menyatakan seolah olah duit itu datang dari parti politik mereka. Hanya mereka sahaja yang dibernarkan mempolitikkan masjid, puak yang menentang mereka diharamkan.

Dia tabur duit kat Persatuan Cina dan India atas nama pembangunan dari kerajaan pusat, dan, dia kata ini semua adalah tanggungjawab dia memberi bantuan kepada semua kaum, pada waktu yang sama, dia minta kaum kaum itu turut menyokong dia!!

Peh , politik rasuah mereka.

Sekarang ini dah mula hangat di Kedah dengan ceramah ceramah politik dari Pakatan Rakyat dek gara gara PM menghoyan turun padang kununnya perihatin dengan kenaikan kos sara hidup yang ditanggung rakyat. Maknanya , pilihanraya akan bermula dalam tempoh 6-8 bulan dari sekarang. Kalau tidak, PM sibuk mengahwinkan anak di Oversea, tak pun wisuda anak di Amerika. Kesemua perbelanjaan dia kesana digunakan wang rakyat sepenuhnya, bukan dari wang dia sendiri.

Jadi, dengan rendah dirinya, saya akan memulakan acara 5 tahun sekali ini. Sepertimana janji saya yang saya akan bergerak aktif hingga tamat PRU13 ini. Kalah menang bukan menjadi hirauan saya, yang penting,: LAWAN TETAP LAWAN!!!

Jumaat malam ni yang pertama saya hadiri ceramah Pakatan di Sungai Lalang, Sungai Petani. Kami berenam jiran setaman kesana. Kehadiran rakyat melebihi 10,000 . Bukan 6000 sepertimana yang tersiar di Utusan Meloya ketika BERSIH 2.0 dulu ek.

Ucapan dari Exco Kerajaan Negeri dan tetamu utama, Tuan Guru Haji Hadi Awang. Kagum dengan kehadiran pelbagai kaum , bangsa dan agama, duduk makan semeja dan mahukan perubahan dilakukan pada PRU13 mendatang. Bukan tukar kerajaan Negeri Kedah ek, Kerajaan Persekutuan tau!!




Dr Hamdan bersama Tuan Guru

Kalau korang kata 1000 kehadiran, siap korang, aku saman, hahaha
Simbolik perasmian cawangan cawangan baru disekitar Sungai Lalang




Ceramah tamat sekitar pukul 12 malam.

Ini merupakan ceramah pertama yang saya hadir untuk tahun 2011. Memang dah banyak ceramah berlangsung, boleh dikatakan selang dua tiga malam, pasti ada. Yang paling besar minggu lalu, Kehadiran DSAI dan Mat Sabu di bandar Sungai Petani. Kehadiran melebihi 10,000 , tapi Polis kata 1000 je.


Latiff Hariri
0545 01082011
Sungai Petani

No comments: