Bee Gees

Wednesday 10 August 2011

Menu 7 Ramadhan 1432/07082011

Seminngu dah berpuasa ni, cabaran biasa aje, sebab cuaca ada masanya panas, ada masanya redup. Jadi tak berapa mencabarlah.

Dapat bertahan selama 5 hari dengan minuman teh o panas setiap kali berbuka dan bersahur. Gagal dihari ke enam, bila Tebu delivery yang disediakan oleh Mokhtar yang berniaga air tebu di pasar Ramadhan. Sebelum beliau pulang, pasti tersedia dua bungkus air tebu untuk saya. Tak sah kalau tak dicampur ais batu.



Adalah satu malam tu, hujan, jadi nyamanlah tidur malam tu.

Pagi Ahad ketujuh puasa ni, seperti biasa 'dating' dengan peniaga pasar tani, beli 'stock' seminggu makanan basah, dan mundar mandir di bandar SP sebelum pulang sekitar pukul 9.

Sekitar pukul 12 tengahari saya sudah menjenguk kedapur untuk masakan kemestian dari saya setiap kali Ramadhan ni.

Bubur lambuk dan sambal ikan bilis berkacang, menu kegemaran anak anak saya khas dari ari tangan bapa mereka. Memang bahagian ini, saya pakar dari isteri saya, hehehe.



Siap saya buahtangankan bubur lambuk ini kepada dua rumah jiran saya. Mungkin juga Ramadhan ke 14 ini akan saya titipkan lagi kepada jiran jiran persekitaran di Taman ini.

Sempat saya ke Alor Setar sekitar pukul 4 petang, dan berada kembali di rumah sekitar pukul 630ptg. Pandu kereta macam ribut, gara gara menghantar anak pulang ke asrama .


Latiff Hariri
1745 10082011
Sungai Petani

No comments: