Bee Gees

Thursday 4 August 2011

Bersama Waris OE 1981

Saya dan Badrul hanya bergerak meninggalkan Perai sekitar pukul 1045 pagi. Meluncur laju mengarah ke selatan. Keluar pintu tol Nibong Tebal, mengarah ke Tanjung Piandang, semata mata mahu membeli ikan masin: anak anak sepat ronggeng untuk juadah puasa ni. Meluncur laju ke arah Simpang Empat, Semanggol terus ke pekan Batu Kurau untuk kerumah Bonda Samsudiar .

Di Batu Kurau sekitar 0110 tengahari. Kami berlangkah kiri. Bonda Samsudiar berada di Ipoh dirumah abang Zaini. Di sana juga, sudah menanti abang Zainul yang akan membawa Bonda ke Kuala Lumpur untuk berpuasa selama sebulan dirumah beliau. Ini ucapan dari abang Zainul bila diberitakan kehadiran kami untuk rakan rakan OE 1981.

"Salam. Terima kasih kerana hantar cek untuk emak. Saya di rumah Zaini di Ipoh ambil emak untuk tinggal dengan saya sepanjang Ramadhan. Salam dari kami untuk saudara sekeluarga dan kawan kawan arwah" 0124 , 30 July 2011

Hanya bertemu dengan adik kepada abang Zainul dan penyerahan cek. Kami berpatah balik ke bandar Taiping. Ini pertamakali buat Badrul melalui laluan Taiping - Batu Kurau, kerana jalan sudah besar dan diluruskan, tak sampai 20 minit kami seddah berada di Kamunting.

Terus ke Desa Jana menuju ke rumah anak anak Allahyarham Marzuki Latiff.



Puan Khatijah bersama ketiga tiga anak beliau. Anank tunggal lelaki tu.... ada iras arwah?


Sekadar seorang segelas air , kami bergerak ke bandar Taiping, terus ke Asrama King Edward.

Puan Khatijah mengesahkan peneriman cek dari OE Class 81.

Kami berhenti rehat dan solat di asrama.

Di asrama, kami dijemput oleh Jawaid untuk bertandang ke rumah bonda kepada Allahyarham Aziz Bashir.

Mengarah ke Cathay Evenue, Assam Kumbang melepasi pukul 220 petang.

Bonda Bibi, ibu kepada Arwah Aziz. Usianya sudah melepasi 70 tahun.

Kenangan bersama Bonda dari 3 rakan OE Class 81. Aziz dan Badrul satu team Hoki King Edward.

Pun sekadar saorang segelas air, kami bergerak ke arah Tekah berhampiran Aerodrome, yaaa, lapangan Terbang Taiping yang sering dilupakan.

Aziz Bashir , 1964-1993 . Penjaga Gol Hoki OE Class 81.

Disini jua bersemadinya pusara datuk saya, Tok Adam(Bapa emak saya), emak saudara saya Kalsom(kakak emak saya), Pcik Zainal(abang sulong emak) dan juga Bapak saya, Allahyarham Hariri Bab.

Sekadar Alfatihah untuk kesemua yang telah pergi.

Latiff Hariri
0554 04082011
Sungai Petani

No comments: