Bee Gees

Thursday 10 January 2013

Perjumpaan Penghujung 2012

Pagi Jumaat , 28 haribulan ini, rakan setaman saya ini menalipon menanyakan samaada saya berkelapangan untuk bertemu janji pada malamnya nanti.

 Jawapan saya mudah, lagi pasti.

Dan seketika kemudiannya masuk satu pesanan ringkas dari jiran rumah yang berdekatan bertanyakan soalan yang sama. Saya tiada alasan lagi.

Jadi setepat masa yang dijanjikan, saya memasuki laman jiran saya ini. Sudah menanti kira kira 10 rakan jiran yang lain.

Taman perumahan kami ini, jumlah rumahnya tidaklah banyak, sekadar 41 buah sahaja. Itupun ditolak 3 rumah yang bertuankan saorang tuan rumah, maknanya, penduduk tetap sekitar 38 buah rumah sahajalah.

Haji Ghani , Pengerusi Taman Teratai Indah yang baru

Jadi , sepatutnya, kejiranan ini mudah untuk disatukan. Yang hadir malam ini sekitar 20 orang, termasuk 2-3 rakan dari kejiranan bersebelalahn, iaitu Taman Sri Tanjung.


 
Antara yang hadir untuk mangaktifkan semula kesatuan penduduk Taman Teratai Indah

Adik jiran didepan saya ini, rupanya bertugas di ATM, Kem kamunting, Taiping

Abang Yazid kita, Naib Pengerusi Taman Teratai Indah

Saya suka begini. Semua saling mengenali . Walaupun ramai yang sibuk(saya lah tu), bila ada yang ditimpa kesusahan, yang lain akan saling membantu. Lagipun dari 41 rumah ini, hanya 4-5 rumah milik bangsa Tionghua dan India, sedangkan yang lain orang orang kita. 

Diharap selepas ini keadaan akan kembali normal dan tiada gangguan lagi.

Latiff Hariri
2008 05012013
Sungai Petani

No comments: