Bee Gees

Tuesday 8 October 2013

Ipoh Kali Kedua

Sekembalinya dari Sandakan, saya menerima pesanan ringkas dari rakan Darjah 1 saya ni. Katanya nak bertandang lagi ke SP. Jadi , saya yang suka tidur awal ni pun besedia sepenuhnya lagi untuk membiasa diri tidur lewat.

17 September 2013

Ismail Talib = rakan darjah 1 dan 2 saya di SRJK(I) Lenggong . Dia pakar kayu kayuan dan perubatan Islam

Malam tu, tidur melepasi pukul 12 malam.

Dam kemudianya , sekitar Jumaat 20 haribulan, saya menerima jemputan kahwin dari mantan rakan sepejabat saya diawal permulaan kerjaya saya di Kuala Lumpur dahulu. Tarikhnya Sabtu 21 September. Saya dah siap manalipon rakan rakan lama sekitar 1982 dahulu untuk bertemu nanti......tetapi, tak semena mena, ada panggilan masuk yang memberitahu akan musibah kecil yang melanda rakan sepermainan saya sekitar 1970 dahulu.....

Jadi, yang mana harus saya dahulukan?

Perjalanan pagi Sabtu ini saya lewatka gara gara memenuhi permintaan rakan saya ini,  supaya memasuki Bandar Taiping terlebih dahulu sebelum ke Ipoh.

Lamalah jugak kami melepak di rumah beliau.

Kami guna sebuah kenderaan sahaja untuk ke Ipoh. Tiba pun setepatnya jam 430 petang, waktu melawat.

Tapi, bilik Rawatan Rapi hanya dibuka jam 530 petang, jadi melepaklah sejam.


Pekena saorang segelas air tebu di Kafe Hospital Bainun.

Sekitar jam 510 abang Man dan Faridah pun sampai..

Jadi riuhlah diluar ruang menunggu ni.

Sepupu sepapat Saiful Anwar(OE81)

Kami menziarahi Khairi Anwar Md Ali, abang kepada Saiful. Walaupun saya seangkatan dengan Saiful, saya hanya rapat dengan beliau ketika usia 8 tahun bila Saiful berpindah ke SRJK(I), sedangkan Khairi Anwar sudah saya kenal seawal 1969 lagi ketika usia 5 tahun.

Dapta memasuki kamar Rawatan Rapi, dan dapat berbual dengan Khairi seketika. Saya  rasa beliau mamai.

Sehingga jam 6 kami pun bergerak pulang.

Itupun setelah satu perjanjian untuk minum petang diadakan di Jalan Kuala Kangsar , sebelum memasuki PLUS.

Awie dan Abang Man

Pekena saorang secawan teh dan sepinggan mihun.

Perjalanan kami teruskan sekitar 650 petang. Memasuki hiway Plus , langsung ke Taiping. Berehat seketika di rumah sahabat kita ni untuk solat , dam mencari dimana tersalah letaknya dompet beliau sehingga menjadikan Pemandu sepanjang jalan ke Ipoh-Taiping ini. 

Orang banyak memikir macam tu lah.

Kami bergerak pulang sekitar 9 malam. Perjalanan lancar dan hanya memasuki rumah sekitar 11 malam, sebaik kami 'Supper' berhampiran Tol SP Selatan.

Latiff Hariri
2048 08102013
Sungai Petani

No comments: