Bee Gees

Wednesday 30 October 2013

Selamat Datang Dari Warga SM KIng Edward VII

Kami bergerak serentak dari Restoran Bismillah sekitar 720pagi. Dan sebaik memasuki lorong belakang, kelihatan anak anak Edwardian sedang beratur memasuki kelas masing masing.

Saya anggap kami berlangkah kanan, kerana dapat bertembung dangan 'kakak kakak' Tingkatan 6 yang comel comel.


Sengaja saya kaburkan wajah 'kakak kakak' dibelakang tu dari pengamatan Dr Ismail dan Nassir.

Tapi, komen salah saorang Cikgu yang berbunyi begini, merencatkan pemikiran kami.

" Bebudak Tingkatan 6 ini tak semacam waktu kita dahulu. Waktu kita, kita admire kakak kakak ni seolah olah taraf mereka terletak bersamaan saorang guru. Budak budak la ni, perangai mereka macam budak Darjah 6."

Ada ke?

Cikgu Amin menemubual Aman, Dato Malek, Prof Azlin dan Anwer. 

Sekitar 745 pagi, Master Hamdan dah bersedia menerajui majlis.

Kami mengambil tempat kami sekitar 755 pagi.


Dan Cikgu Alisyah menerajui kata bicara tepat jam 8. Cikgu Alisyah adalah TMGS81....eh.

Lagu Greater Than Before


GPK Cikgu Zakaria memberi kata kata aluan

Kata kata kedua datangnya dari Naib Presiden OEKL Mej Jen Dato Abdul Malek Shahar Harun.


Wakil OE81 , sepatutnya Roslan Abdul Rahman atau Din Selamat, bukan saya.

Sememang saya tidak bersedia. Tiada teks yang boleh saya pinjamkan untuk kata kata pembuka, semuanya cacamerba kerana tidak menyangka akan dijadikan 'bidan terjun' untuk mewakili rakan rakan OE81'.

Yang menjadi semangat saya adalah bila GPK dan Datok Malek yang memuji pihak sekolah dan kumpulan OE81 yang tidak kedekut masa dan tenaga 

Saya rasa ucapan ringkas saya tak sampai pun 7 minit, lebih kepada mengapa Angkatan 81 begitu teruja untuk 'memberi' dan berkongsi pengalaman bersama anak anak SPM2013 ini.

Latiff Hariri
2038 30102013
Sungai Petani

No comments: