Bee Gees

Sunday 3 November 2013

Ceramah Motivasi Dari Master Hamdan Humaidi OE81

Ini acara yang utama untuk hari ini 21 Oktober 2013. Kami memang mencari sesaorang yang pakar dalam bidang ini terutamanya dari kalangan Akedemik peringkat teratas. Memang ramai dikalangan OE81 yang berjawatan penting di IPTA, tetapi ramai pulak yang tidak dapat menghadirkan diri. Tak semena mena Hamdan Humaidi muncul . Jadi ini permulaan kami untuk acara pembukaan di Tahun 2013 ini.

Tumpuan untuk calon SPM terutamanya, dan sebahagian calon STPM.

Hamdan Humaidi mula memperkenalkan diri.

Pelajar memberi tumpuan.

Hamdan memulakan bicara

Dua Prefect yang mengawal suasana dibelakang Dewan.

Adatlah dengan bebudak sekolah ini, pada awalnya tumpuan tahap tertinggi, lama lama merosot, dan mula membuat bising di belakang Dewan, hehehe. Saya faham sangat, sebab dulu saya pun sama je.

Jadi untuk menghangatkan suasana , aktiviti dilakukan supaya Pelajar dapat bersama sama mamainkan peranan .

Tumpukan kepada 'Saya kata   '.

Pada usia begini saya dah faham sangat, untuk mendapat perhatian dan tumpuan 100 peratus dari hadirin memang amat payah terutamanya bebudak sekolah ni. Perlbagai acara bersama pelajar diselang seli dengan lawak jenaka dilakukan supaya tumpuan tidak tersasar.

Jadi , sebelum acara bermula tadi sudah diwarwarkah oleh Cikgu Alisyah , ada hadian tunai untuk 10 pelajar yang memberi tumpuan sepenuhnya kepada Ceramah ini. Selain itu Mej Jen Dato malek ada membawa ole ole untuk Pelajar Pelajar yang bertuah kehadapan menjayakan aktiviti Ceramah Motivasi. 

Kakak Form Six dan adik Form Five

Candid - Ni mesti kuat study malam malam ni.

Ha, lawak jenaka bersama Motivator Hamdan , Guru dan Pelajar.

Acara berlarutan sehingga ke pukul 10 pagi. Jenuh nak beri perhatian ni.

Tahu....waktu rehat dah semakin hampir, OE81 dah lapar.....

Sekitar 1030 acara tamat. Setiap pelajar dibekalkan dengan sebungkus nasi dan air mineral. Pelajar dijamu selera oleh OE81 .

Jamuan sekitar 1050 pagi. Nasi tomata kurma telur ayam merah.


Dah lama tak duk makan semeja semenjak meninggalkan sekolah.

Aman Shah dikelillingi peminat dikalangan Guru Guru.

Kami tamat makan sekitar 1115 pagi bilamana sesi kedua bakal bermula . Ini yang menjadi pilihan utama pelajar, kerana rata rata mereka sudah tahu kearah kelas mana yang akan mereka tujui untuk mendengar taklimat peluang peluang pelajaran 5 hingga 6 tahun mendatang.

Latiff Hariri
1208 03112013
Sungai Petani

No comments: