Bee Gees

Tuesday 26 November 2013

2 Nov - Takziah Jawaid

Petang  Jumaat itu , saya diberitakan tentang kematian ayah kepada rakan OE81 saya ini, melalui pesanan ringkas. Terus saya beritakan kepada rakan rakan yang lain melalui FB dan WhatsApp. 

Agaknya , memang dah jadi tugasan semua, setiap kali berlaku kematian, saya antara yang terawal dihubungi.

Tiada masaalahj bagi saya......

Pagi Sabtu seawal jam 730 pagi saya sudah bergerak memasuki Plus Hiway, dan tiba di destinasi ini seawal jam 845 pagi....


Roti Canai Bismillah.

Saya pasti yang tempat persemadiannya adalah di Tekah. Disni juga terletaknya kuburan arwah Bapak, Tok Adam, Pak Long Zainal, Mak Ngah Umi Kalsom dan Pakcik Yusof.

Jenazah diusung keluar sekitar pukul 10 pagi. Dimandikan di Masjid juga.

Jawaid tabah menghadapi dugaan ini.

Memang dah jadi lumrah. Bila berlaku kematian dan perkahwinan, masa inilah yang paling sesuai untuk bertemu rakan raulan dan sanak saudara.

Sham bersama adiknya kepada Rashid, rakan OE81.

Kami beredar menghampiri pukul1115 pagi, tak tersu pulang , tapi , selesaikan hutang kami disini dahulu....

Cendoi Taiping.

Dan sebelum saya bergerak pulang, saya lintasi rumah pusaka saya ini dahulu....

223 Lorong 15, Taman Sri Kota.

Takziah Jawaid Ghulam Kadir atas pemergian ayahanda tersayang.

Latiff Hariri
1748 26112013
Sungai Petani

No comments: