Bee Gees

Sunday 10 November 2013

Akaun Kebun Oktober 2013 - Gagal!!

Perasaannya tetap sama. Gagal tetap gagal 

Tak kiralah bahawa sasaran ini saya yang buat sendiri untuk ukuran peribadi dan tiada kena mengena dengan orang lain. Walaupun saya anggap sekadar main main untuk keseronokan diri. Tapi bila gagal, malu jugak nak cerita nih!!

Sebab itulah juga lapuran bulan Oktober ini saya lewatkan, supaya 'korang' terlupa, hahaha. 


                                         
Pokok Mangga OE81 Skudai-SP.

Pisang Awak         3 mayang       24.3kg       RM23.00
Pisang Nangka      2 mayang        19kg               19.30
Pisang Emas          4 mayang        33kg               60.10
Pisang Berangan   14 mayang       75.7kg          194.90
Serai                                             8.6kg             13.70
Jantung    3 biji + terung pipit                                 4.00

Jumlah                                                               315.00
                                                                         =====

Pencapaian 31.5% . Kira markah lulus 50%, maknanya saya gagal. Pangkat E agaknya kalau SPM.

Teringat pulak waktu sekolah masa Tingkatan 4 kelas depan sekali. Bila saya gagal Matematik Tambahan, saya telah dipanggil mengadap Pengetua, gara gara peperiksaan penggal markah saya merah. Guru kelas telah memberitahu kami, bahawa nama nama berikut diminta ke pejabat Pengetua untuk menerima pesanan ringkas. 

Kecut perut masa tu!!

Diberi kata dua, samaada mahu perbaiki, atau turun kelas. Tak kena rotan pun, sekadar amaran.

Saya pilih 'perbaiki', bila Pak Long bertanya apakah saya akan 'improve' atau duduk ditakuk sama dan diturunkan kelas.

Itu yang akan saya praktikkan di kebun saya ini.     


Latiff Hariri
1418 10112013
Sungai Petani

No comments: