Bee Gees

Wednesday 27 November 2013

Cari Ubi dan Puyu di Kebun

Jiran tetangga saya ni, tidak semua yang tahu dimana letaknya kebun saya ini. Ada yang pernah berkata untuk mengekori saya disuatu hari nanti jika diizinkan. Saya , walaupun boleh dikatakan selang sehari atau dua , akan berada di kebun, tetapi tiadalah saya mengajak mereka, kerana masing masing sibuk bertugas.

Jadi petang Ahad ni, walaupun saya yang mencadangkan selepas solat Asar, tapi......

Mereka kata lepas solat Zuhur!!! Nak lepas geram la tu!



Tugas pertama Cikgu Najib dan Tart....ubi kayu.

Ni ubi yang sedang, tak lah tua sangat.

Sambil mencari ubi, sambil mencari cacing untuk dijadikan habuan puyu.

Tak sama Cikgu, mengail di laut lagi puas.

Anak puyu pertama.

Jadi, selesai hutang saya kepada sebahagian dari jiran jiran saya ini, walaupun ada yang ketinggalan. Hari lain aje lah, ini un pulang sekitar pukul 6 petang dek kerana Asar belum tertunai, serta hujan dah mula turun. Alasan mereka untuk awal kekebun terjawab , dek kerana musim hujan.

Latiff Hariri
0708 27112013
Sungai Petani

No comments: