Bee Gees

Wednesday 5 March 2014

Edwardian 2014

Ini , kira yang pertamakali, saya ikuti perkembangan Sukan Rugby King Edward.

Saya dah tak follow sebaik tamat SPM 1981. Walaupun ada yang menanya saya , samaada saya mewakili Sekolah saya dalam sukan ini, tapi sebaik meninggalkan bangku sekolah, saya dah tak 'follow'dah.

Saya cuba kurangkan bermain FaceBook, jadi tengahari Ahad itu baru saya buka FB setelah lebih 5 hari tidak melihatnya.

Terkejut beruk jugak, "Eh, Final daerah hari Ahad jam 330 petang di padang KE?"

Terbangun dari lamunan terus bergegas sediakan diri, dan sekitar jam 1 petang kami berempat bergerak laju ke Taiping.


Komen Mokhtar, "Hush.. 1883 tu!"

Sebab tu lah saya bangga dengan sekolah saya ini. Salah sebuah sekolah tertua di Perak. Dan permainan sukan yang teristimewanya adalah permainan anak anak 'jantan', iaitu rugby.

Saya mewakili Sekolah Rendah King Edward VII-1 pada tahun 1976 , dan mewakili Under 15 untuk Sekolah Menengah King Edward VII.

Tiada piala. Memang kedua duanya angkatan OE81 gagal. Memang 'bengkek' dan malu bila kalah, sebab abang abang senior tak pernah kalah kecuali waktu kami.


Tarian Tigers bermula.



Scrump down.

Perlawanan petang ini menjadi permulaan untuk Izzuddin, Mokhtar dan Zulkifli, melihat permainan ini secara 'live' didepan mata. Ternyata mereka teruja dan kagum dengan ketangkasan permainan yang ditunjukkan oleh pehak lawan.


Dan jurukamera ini jugak yang saya temui di Padang King Edward ini, Cikgu Amin.

Tak nak ceritalah keputusan perlawanan petang ini. Biarkan ia berlalu. 

Yang saya pasti, walaupun team OE81 gagal menjulang nama diperingkat Negeri, tapi sekurangnya , hampir kesemua OE81 menjadi manusia dan berjaya dalam karier masing masing.

Latiff Hariri
1928 04032014
Sungai Petani

No comments: