Bee Gees

Wednesday 12 March 2014

Menantu Kedua Abang Omar dan Nor'Ain

Selesai bersarapan pagi Ahad, kami bergerak meninggalkan Shah Alam sekitar 1045 pagi, menuju ke Pandamaran. 

Lebih mudah menggunakan laluan Persekutuan dari menuju ke Kampung Idaman. Tak sampai 45 minit kami sudah berada di rumah pengantin .

Kami dusambut Bapa Pengatin perempuan di pintu gerbang, dan terus ke khemah jamuan untuk menjamah hidangan. Kami antara yang terawal. 1130 dah mula makan.

Bersama sepupu saya Jamal, dari salasilah Sariah.

Izzuddin dan Pak Cik Nednya.

Pak Cik Ham, adik kepada arwah emak saya.

Kami disini melebihi 1 jam 15 minit. Memang susah untuk meninggalkan Majlis begini bila semakin ditunggu semakin ramai sanak saudara yang hadir.

Sekitar 1245, akhirnya saya memohon diri untuk beransur, walaupun dihalang supaya menunggu sanak saudara yang lain hadir.

Mengapit bapa pengantin perempuan, abang Omar.

Sebaik melangkah pergi , saya bertembung dengan abang saya serta makcik saya dari Seromban.

Pakcik Ghani dan Makcik Norma, adik arwah emak.

Bersama Rahman.

Pulang memasuki PLUS sekitar 120 tengahari dan tiba Sungai Petani sekitar 5 petang. Sempat pekena teh tarik dengan kejiranan.

Tahniah Abang Omar dan Kak Nor'ain untuk menantu kedua mereka.

Latiff Hariri
1608 11032014
Sungai Petani

No comments: