Bee Gees

Friday 25 March 2011

Hari Polis ke 204 Tahun

Muka hadapan Mastika April 2011, antara isi menariknya " Jemaah Terima Pukulan Ghaib di Tanah Suci"

Tahniah tak terhingga kepada rakan rakan, kenalan, sepupu dan abang ipar, hehehe, yang bekerja bertungkus lumus didalam bidang kepolisian ini. Kejujuran dan keikhlasan anda, insyaallah , akan mendapat tempat disisiNya.

Selain dari ucapan panjang lebar oleh Ketua Polis Negara, serta ulasan ulasan berita tentang kejayaan Polis yang meningkat setiap tahun, jangan dilupa akan kegagalan Polis dalam berlaku adil dalam menangani kehidupan masyarakat. Kata KDN , mahu dijadikan 2010 sebagai kayu ukuran pencapaian mereka. Peratus jenayah menunjukkan penurunan, dan kemahiran serta kecekapan Polis semakin meningkat.

Tak perlu saya bercerita panjang dan menjadi pengulas, anda lebih memahami kearah mana tulisan saya ini.

Mari kita berkongsi cerita yang tersiar di Mastika edisi April 2011 ini yang menceritakan tentang keburukan perangai saorang anggota Polis, dan akhirnya menjadi saorang Ustad setelah tersedar yang kehidupan beliau didalam PRDM yang penuh dengan noda.

Mastika pun nak cover keaiban polis , didepan majalah tajuk lain, kat dalam isi yang sebenarnya.
Yalah, milik pun Utusan Meloya

Ingat tau, ramai yang mati didalam lokap, serta bebudak sekolah yang ditembak begitu sahaja. Anda yang menyeleweng masih dipandang serong oleh kami, warga marhain!!


Dah elok elok kerja dalam Angkatan Tentera Malaysia, dia pi 'resign' dan masuk Polis pulak. Dah elok dalam tentera tu, buat apa nak cari RM dalam PRDM tu?


Latiff Hariri
2145 25032011
Sungai Petani

No comments: