Bee Gees

Thursday 24 March 2011

Hm, Harga Getah dah Jatuh Pulak

Pagi ini, masuk lewat ke pejabat, ya lah, gara gara motong getah lebih masa.

Maunya tak lebih masa, dulu sekali toreh dapat RM1.00 sebatang, sekarang nak dapat jumlah yang sama, saya kena toreh dua kali sebatang pokok, gara gara jatuhnya harga getah dipasaran. Punah impian untuk beli MTB baru, kena cari yang 2ndhand ajelah, nampaknya.



Pokok kelapa ini ditanam sebagai tanda bermulanya projek 2011 ni. Saya letakkan aje diatas batas bersebelahan tali air ni.

Baru siap memotong
Survey persekitaran kebun

Hm slow pulak menitiknya susu ni.

Bersembang dgn Jan, jiran/saudara yang mengusahakan tanah sawah ini.

Kubota lama milik Jan

Nantilah, dapat pajak 5 pokok durian tu musim ini, saya beli yang baru dan saya akan tajak sendiri setiap malam. Malam? Ha ah, siang kerja pejabat, malam aje berkesempatan.

Ini kisahnya setiap masa kelapangan yang ada pada saya, kebun kebun , kebun.


Latiff Hariri
2022 23032011
Sungai Petani

No comments: