Bee Gees

Tuesday 12 July 2011

Sukan Tahunan ke 17

Cuti Khamis ni, tak kemana mana.

Berfikir, pakaian apa yang sesuai dipakai untuk Hari Sukan Tahunan Sekolah ni? Tak kan nak berbatik sepertimana setiap kali bermesyuarat, cemuih eh. Hmmm, apa kata ber'track bottom', kasut sukan dan baju sukan, ok gak ni. Tapi.....

Ah, pakai ajelah baju ni.


Ni berlagak depan kamera je, dengan topi basikal warna merah tu. Semangat Edwardian memang macam ni.

Saya bergerak ke Sekolah Menengah Sungai Layar sekitar 155 tengahari, terus memasuki kawasan sekolah, langsung ke pejabat Pengetua. Sementara menantikan kehadiran Tuan Haji YDP kita, saya telaah dahulu surat khabar. Ya, saya tak minat nak baca The Star sejak mejak ni, sekadar membelek apa gambarnya didalam. dan terpandang wajah yang saya kenal sejak 1971 ni

Chew Ka Gee - Terkejut dia, dia ingat saya jenis baca paper online sahaja.

Tak juga Ka Gee, setakat ini, saya gemar berita alternatif sahaja. Akhbar milik parti pemerintah, saya hanya curi curi pandang je, haram menyentuh Utusan Malaysia!

Akhirnya jam sudah menunjukkan ke angka 230 petang, saya dan PK Kanan serta Pengetua bergerak ke Padang, paling tepat kebawah khemah.

Menanti kehadiran Tuan Haji Shahbuddin.

Kehadiran YDP SM Sungai Layar disambut Pengetua.

Serentak, acara lintas hormat pun bermula.

Bendera Sukan SM Sungai Layar.

Kontinjen Kadet Polis Sekolah menengah Sungai Layar.

Seni Silat Lincah.

Pengangkap Sekolah

Cikgu Hj Halim, Tuan Pengetua bersama saya dan AJK PIBG.

Untung hari ni saya cuti. Saya setia disini hingga acara terakhir, iaitu acara Tarik Tali.
Tidak banyak pertandingan yang ditandingkan, lebih kepada acara balapan akhir setiap peringkat kelas 1, 2 dan 3.


PK Koku, Cikgu Radzi

Dan Pengurus pasukan yang bertanding , kedua duanya cikgu perempuan. saya tumpang beri semangat.

Akhirnya....kalah.

Olahragawan sekolah 2011

Olahragawati Sekolah 2011





Acara tamat sekitar pukul 6 petang dengan acara mengutip sampah di Padang. Hahaha, biasalah, sekolah King Edward, dahulu pun macam ni. Masa ni ramailah yang mengelat.

Dapat ole-ole dari sekolah, dan saya pulan sekitar 630 petang.

Sambung main tenis meja.


Latiff Hariri
2035 07072011
Sungai Petani

No comments: