Bee Gees

Monday 18 July 2011

Keresahan DiHujung Nyawa

Aku nak gelak, ketawa dan menangis.

Gelak dan ketawa sebab tengok ketakutan puak puak yang tersasar dari perjuangan
sebenar sebagai saorang Polis. Gelak dan ketawa besar mengenangkan rakan rakan aku yang masih berkiblatkan Apco. Gelak kerana mereka masih menebal sifat perkauman yang ada didalam rakan rakan sekolah aku dahulu. Apakah mereka lupa, mereka juga mempunyai rakan dan guru dari bangsa lain, yang mendidik dan mengajar mereka hingga kejayaan mereka hari ini. Mereka lupa bahawa yang dahulu itu telah lama diharamkan, yang ada kini adalah milik 'seorang mamak' yang entah apa pegangan hidupnya.

Mereka teramat takut bila 6-7 dari 10 Melayu tidak menyokong mereka, dan 9 dari 10 Cina tidak mengampu mereka. Lalu mereka laga lagakan Melayu supaya 'membelasah' anak anak Melayu yang menuntut hak mereka. Mereka memanggil persatuan Silat bersama mereka untuk mengganyang anak anak Melayu ini.(Tapi sabatang hidung pun tak datang, yang ada hanya Mat Mat Bangla yang berpakaian 'Pirate' di Bukit Bintang)

Mereka memutar belit fakta dan memberi amaran melalui kumpulan Selempang Merah agar kaum Cina berhati hati dengan mereka. Apakah mereka lupa kumpulan Selampang Merah adalah wira wira bangsa yang menjaga maruah menentang kominis Bintang Tiga? Dan bukannya menentang bangsa dan rakyat Malaysia.( Pun tak ada wajah mereka yang hadir).

Kenapa takut sangat ni? Takut pada kekalahan dan akan kehilangan kuasa pada PRU13?



Bukan bererti saya menyokong amalan demokrasi, tetapi cara mereka melaksanakan demokrasi ni tak betul. Saya lebih percaya kepada sistem Peemerintahan Islam yang ditadbir-urus berlandaskan sepertimana yang dibawa 4 Khalifah terkemuka serta para Ulamak. Bukannya mamak!


Apa yang saya minta adalah keadilan bila mengundi. Tiada Mat Bangla, Mat Kemboja dan Mat Indonesia yang memangkah masa pulihanraya nanti. Tiada undi Pos, tiada nama yang bertindan di dua atau tiga tempat pemilihan. Tiada perubahan tempat mengundi yang sengaja diubah ubah oleh SPR bagi mengalahkan Pakatan.


Jangan takut kawan. Kalah bermakna pemimpin anda tidak diperlukan lagi, dan anak anak Melayu yang terasuh dan terbuka mindanya, mahukan perubahan. Mereka mahu hentikan rasuah Scorpene, rasuah enjin jet, rasuah duit RM5.00 di Austarlia, rasuah yang berleluasa oleh Jabatan Kerajaan didahului oleh KeMENTERIan, PRDM, JPJ, KASTAM, IMIGRESEN, SPRM bahkan membina masjid sekalipun dihentikan rasuah delam membidanya!!

Belum lagi bercakap pasal kenduri kawin anak di Uzb....entah apa namanya, seakan akan than dibelakangnya tu. Beli beg tangan seperti membeli BMW 3 series. Cincin yang bernilai dot dot dotu juta ringgit tu.

Kami mahu hentikan pembunuhan sesuka hati di PRDM dan SPRM. Mengapa budak sekolah mahu dibunuh, mengapa apek tua dibunuh didalam lokap? Mengapa remaja India dibunuh didalam tahanan?

Ini kah yang anda bangga dan pertahankan?

Ada TV antarabangsa pulak didepan tu, apa lagi Jurukamara Hariri pun turut merakam detik bersejarah ini.

Setakat satu calit aje ke? Ada kuasa, semua boleh 'beli'. Tembak aje kepada anak bangsa Malaysia yang bangun menentang.(Foto MGH)
Polis Trafik pun nak kawal lalu lintas gas pemedih mata supaya tidak tersasar.Foto MGH

Nana mahu pergi Solat daaaa(Foto MGH)
)

Memohon perlindungan dari Nya.

Tangkap la datuk datuk da makcik makcik tu...Akai cetek bebudak Pulapol.

Nama dia Nazim!! Terbalikkan jadi Mizan. Malu agaknya, tak nak anak anak tahu.

Gadis Sabah ni memang berani. Aku nak tabik dia 3 kali kalau terjumpa dimasa akan datang.

(Foto2 ehsan dari MGH- Hariri Photographer)

Sebaiknya , korang nilai semula diri korang, mengapa Rakyat bangun menetang korang.

Pada saat saat getir menghadapi 'kematian' ini, korang 'hisab' diri sendiri,
mengapa jadi begini?

Saya pun tahu, tak semudah itu sebuah perjuangan, entah saya bisa kecapi, atau anak cucu saya yang bakal mewarisi perjuangan yang tiada noktah penghujungnya.

Lawan tetap Lawan!!





Latiff Hariri
1455 17072011
Sungai Petani

No comments: