Bee Gees

Saturday 24 September 2011

Rumah Terbuka 2011-(2)


Sebenarnya, saya dah hilang pengiraan. Saya tak pasti sudah berapa kehadiran tetamu yang hadir petang ini.

Dari pengiraan pinggan kertasnya, sudah memasuki bungkusan yang kedua, maknanya sudah menghampiri 200 kehadiran.

Foto2 disini, adalah wajah wajah biasa yang saya temui, tidak termasuk foto foto rakan anak anak saya. Serena Lee dan emaknya, Guru Piano anak anak.













Gerard dan Yovaraj, rakan senior sekolah Izzuddin.












Cikgu Mat dan isterinya, jiran setaman.












Ustad Ismail dan Puan Zuraida dan anak anak, rakan Se-UiTM














Abang Fauzi dan kak Norliya, dan anak anak serta menantu, jiran setaman.












Antara tetamu yang hadir melepasi pukul 4 petang. Zaki dan Fiza.















Lim Ah Seong dan anak dara suntinya, teman sepejabat.












Kawan kawan sekolah Izzuddin














Satu satunya adik bujang saya, yang menjadi perhatian dengan superbikenya.

Ini Sham, rakan seButterworth, yang sama sama ke Padang/Bukit Tinggi dulu.
Roziah bersama rakan pejabatnya.

Sekitar pukul 6 bila keadaan mula lega, saya sempat lari ke Taman Sri Tanjung bersebelahan, untuk meraikan majlis rumah terbuka rakan semeja pingpong, si Fitry.

Dan waktu ini, rakan sekampung, si Badrul datang bertandang bersama isterinya Ros.

Dua remaja berzodiak sama dan bertarikh yang sama, serta dilahirkan di Taiping. Sorang duk kat Kulim, sorang kat SP. OE 1981.

Rakan rakan Aqilah.

Kira kira pukul 830 malam baru rakan rakan Aqilah ini mengundur diri, sedangkan saya sambung melayan anak buah ini,Aziz namanya, yang datang dari Singkir(disebut Singkiak) , hingga ke pukul 945 malam.

Aziz yang tiba sekitar Isyak

Sempat makan malam lagi ke rumah Azlan, jiran setaman ni, dengan nasi tomatonya.

Lan biasalah, ada tak ada tetamu, dia tetap tak pakai baju raya.

Kira dah pukul 10 lebih ni, dan saya masih menerima pesanan ringkas, samaada rumah saya masih terbuka untuk dilawati. Sudah tentu saya kata - Ya, silakan.

Ini rakan ketat saya dari 1991 hingga kini, semasa sama sama bertugas dibawah satu bangunan di Kuala Lumpur.

Osman dan Zila, bersama anak anak daranya, merek tiba tepat 1150 malam dari Kuala Lumpur tu!! Dan beredar sekitar 1230 dinihari. Walaupun, kamar telah tersedia untuk mereka 5 beranak, tetapi Osman tetap mahu bermalam di Taiping, untuk menghantar anaknya pulang ke MRSM esoknya,dan terus ke MRSM Muar....tak adalah , saya nak buat kerja kerja macam ni. Letih tu!

Terima kasih kepada semua yang menjayakan Majlis Rumah terbuka Syawal 1432/2011 ni. Maafkan saya kiranya tiada foto rakan taulan yang tersiar disini.

Semua memberi kenangan manis kepada kami berlima.


Latiff Hariri
2005 23092011
Sungai Petani

No comments: