Bee Gees

Thursday 8 September 2011

Melencong ke Lenggong

Syawal kali ini, 'haba'nya agak perlahan. Itu yang boleh saya rasakan. Saya agak kurang mahu bertandang kerumah rakan taulan ni. Memang tiada rencananya untuk kemana mana kecuali ke Ipoh, dan mahu pulang ke Sungai Petani.

Mungkin juga hati kami lebih teruja untuk menyambut kehadiran tetamu kami pada Sabtu ini.

Keluar dari Tol Kuala kangsar sekitar 310 petang, beratur agak lama dek kerana banyaknya kenderaan.

Terus memandu laju ke Lenggong. Saya sudah lewat ni, janjinya pukul 3 tepat, dan saya jangka akan hanya tiba ke destinasi sekitar 340 petang. Dan sekali lagi Abang Man/Faridah gagal ditemui dek gara gara terlencong kearah lain.

Tiba di Rumah Rehat tepat 340 petang.

Sudah menanti Manan dan Jefri. Kira saya dan Roziah antara yang terawallah!!


Manan dan Jeffry yang sentiasa ceria

Amnah, Rokma, Hasnah, Manan, Jefry, Khairul, suami Amnah, Latiff & Asri

Mana makan minum ni?

Haaa, semua dah ceria....nak isi perut tak berpuasa 6 ni....hehehe

Asri part melayan tetamu memang kesukaanlah. Terutama hak pompuan.

Anak anak Roziah/Latif dan anak Jamaliah/Asri.

Hero hero Amnah. Cerita sikit petuanya Amnah....

Tak kaleh kat lain dah

Wak Joe yang hadir sebagai penutup


12 yang hadir, termasuk Hasnah.

Kalau dijumlahkan kesemua yang bertandang ni, ditambah isteri Asri, suami Amnah, suami Hasnah, anak anak teruna Amnah, dan anak Asri dan saya, kesmuanya berjumlah 26 orang.

Ok kan? Dalam masa serentak bertemu muka dengan 25 anak cucu Lenggong ni.

Mereka yang di Ipoh dah mula warwarkan pertemuan sekali lagi di Ipoh dalam masa terdekat ni. Yang di KL dah berlaku , cuma tunggu daerah tengah ni pulak.

Tak habis lagi nak bersembang.

Rokma nak keluarkan duit raya dari handbag dia?

Elok pun, sebaik kami keluar, hujan pun turun. Saya meluncur laju ke Banggol Batu rumah Chu. Kena ziarah juga, satu kewajipan menziarahi orang tua ni, saudara dekat kepada arwah bapa mertua saya @ bapa Roziah ni.

Chu yang berusia 77 tahun. Masih sihat tiada penyakit langsung.

Di rumah Chu sekadar 30 mint, kami teruskan perjalanan pulang. Pada awalnya saya mahu guna laluan Sumpitan-Batu Kurau, tapi, dek kerana sudah berjanji dengan Nora, kami ke Padang Rengas dulu.


Makan malam Nasi Ayam dirumah Nora.

Bergerak meninggalkan Padang Rengas sekitar pukul 8 malam. Memasuki tol Changkat Jering, dan kami tiba di Sungai Petani sekitar 945 malam. Jalan tidak sesak, kecuali yang menghala ke selatan.

Lega dapat bantal sendiri.

Esok dah Jumaat, 4 Syawal.

Latiff Hariri
2228 07092011
Sungai Petani

No comments: