Bee Gees

Tuesday 27 September 2011

Pagi di Jakarta 16 SEPTEMBER 2011

Selesai daftar masuk dan titipkan begnya, kami terus bergerak.


Ini hotelnya yang sering saya sekeluarga menginap . Booking online pun boleh. Kamar 2 orang harganya rp398000, 3 orang Rp438000, tanpa sarapan.

Bergerak ke Makam Pahlawan, Kalibata, Jakarta.

Jelajah Utama kali ini adalah ke Makam Pahlawan Kalibata, Jakarta.

Gagal dihari pertama, 'lemas'di lautan pusara yang berjumlah 10,000 ini!!

Bajai. Sengaja saya biarkan mereka berdua perhati dari jauh tanpa mencadangkan untuk menaikinya. Bagi mereka 'tertekan'.

Selesai solat Jumaat, kami pulang ke hotel dahulu. Rehat sekejap.

Masjid Istiqlal.

Gendang/kentum/beduk gergasi Masjid Istiqlal, satu Jakarta boleh dengar ni, hehe.

Selesai solat Jumaat.

Ini pertama kali saya bersolat disini, walaupun dah lebih dari 10 kali ke Jakarta....alasan musafir?

Teksi yang sama kami naiki ke Makam Pahlawan, menghantar kami pulang ke Formule1.
Masuk kamar untuk cuci mukan dan segarkan badan, sebelum kami turun ke bawah untuk makan tengahari di Rumah Makan(RM) Natrabu. Lokasinya dihadapan hotel, bersebelahan masjid Menteng.

Makan lepas solat Jum'at ni, kira lauk dah semakin 'pupus' lah, hehehe.

Acara ke Monumen Nasional saya batalkan, saya lebih teruja untuk ke Tanah Abang taburkan Rp kat sini

Menuggu teksi ke Tanah Abang, jaraknya sekitar 6-7 km, naik teksi dalam Rp12,000 , atau RM4.80 je, teramat dekat.

Saya dan anak anak, serta rakan rakan Oe1981 dahulu, kami menapak aje ke Tanah Abang dari sini, walaupun anak anak protes...hehehe. Naik bajai, udaranya tak nyaman, naik teksi jalannya macet.

Latiff Hariri
2203 25092011
Sungai Petani

No comments: