Bee Gees

Friday 22 July 2011

Bersama Bakal Menteri Pendidikan

Ok.Ok

Korang kata saya terlalu banyak menulis tentang politik sebelah sini aje, yang sebelah sana tak pernah nak cerita yang elok pun. Engkau tak reti nak bergaul dengan yang sana ke Latiff? Itu perli kawan kawan saya.

Saya bergaul dengan semua rakan rakan , tapi dari segi pendirian saya serta teguran saya tetap sama. yang tak boleh terima , minta maaflah.

Pagi Ahad ini, saya ada tugasan lagi bersama pehak Sekolah. Dek kerana Yang DiPertua PIBG berada di luar daerah menghadiri kursus(atau sengaja mengelak, sepertimana perangai saya jugak), saya menjadi wakil kepada beliau. Saya pun tak sukalah nak mengelak selalu, nanti dilabel anti dot dot pulak, jadi saya terima dengan hati terbuka.

Apa salahnya berkenalan dengan lebih dekat puak puak disebelah sana, manalah tahu boleh 'terkaleh' undi saya(tak pun undi dia, hehehe) kepada mereka. Jangan anggap mereka ni sama seperti tuan mereka, kenal kenallah dulu. Kut kut dapat projek buat sekolah ke, dan sebagainya, bukannya rugi pun.


Saya tiba seawal 1040 pagi, beriringan dengan Datuk Tajul Urus , memasuki Pejabat Sekolah.


Datuk Tajul Urus menandatangani Buku Pelawat di Pejabat Pengetua.

Mengiringi Datuk ke Dewan Semarak.

Acara telah bermula seawal pagi jam lapan. Kehadiran Datuk bersama saya adalah lebih kepada acara rasmi Penutupan Hari Motivasi .

Penutupnya dimulakan dengan doa, dan diikuti ucapan dari wakil YDP sekolah, dengan ucapan ribuan terima kasih atas sumbangan RM5,000.00 dari Datuk Tajul Urus.

Diikuti ucapan Pengetua serta ucapan dari Datuk.

Semuanya berjalan lancar, saya hanya mengekori dari belakang bila rombongan bersalaman dengan Bapa waris waris . Ikut aje dengan bersalaman dengan kesemua hadirin.

Ucapan penutup dari Pengetua

Bapa bapa yang ramainya hanya setengah dari ibu ibu

Ibu ibu yang lebih berminat dengan perkembangan pelajaran anak anak ni.


Sepatah dua kata dari Datuk Tajul Urus, insyaallah, bakal Menteri Pendidikan PRU13 nanti!!

Terima kasih Datuk!

Tahniah kepada Kerajaan Negeri Kedah Sejahtera kerana membenarkan ahli politik memasuki Sekolah untuk meraih undi mudah!


Latiff Hariri
1802 17072011
Sungai Petani

No comments: