Bee Gees

Wednesday 20 July 2011

Tak Tumbuh Tak Melata, Tak Sungguh, A SAMAD SAID Tak Kata

Petang Sabtu kedua, lepas Bersih 2.0.

Laa, engkau ni , tak habis habis dengan Bersih lagi ke?

"Yes." Itu jawapan saya. Sebabnya Radio dan TV pun masih tak habis habis mengutuk Bersih termasuk orang No 2 PDRM tu, jadi saya tak akan berhentilah.

Saya bekerja hari ini dengan baju bertemakan warna KUNING sepertimana Ratu England menyambut dot dot dot tu, cuma saya tak pakai gaun.

Ke The Store beli barangan dapur, ke kedai Sukan beli peralatan permainan ping pong, ke Gerai Makan membeli kuih untuk minum petang : semuanya dengan berpakaian KUNING.
Siap dapat perhatian serta usikan dari tetamu dan pelanggan yang lain lagi. Ada abang gerai tu orang kuat belah sana pun kena perli dengan rakan gerai sebelah beliau gara gara saya melanggan kuih muih beliau. Hehehe. Orang SP memang sporting.

Petang ni acaranya Team Kuning melawan Team Cacamerba , hehehehe.(Sorrylah Datuk Najib dan Tart)



Semangat Kuning tu!

Acara setiap hujung minggu, peluhkan badan sekitar 1-2 jam.

Ini yang dibeli, 2 pasang, serta bolanya sudah mencecah RM85.00. Dulu murah je, sejak penyelarasan minyak ni......

Baju yang menjadi igauan kawan kawan sekolah aku.

Terlalu kuat pukulannya, hingga hilang kedalam hutan disebelah rumah

Seperti biasa, acara mengambil oksigen selepas 6-7 game, memang lega dalam keletihan.


Tak perlulah marahkan saya. Saya bukan buat cerita, Tapi , kalau Sasterawan Negara pun dah kata, apa yang nak korang kata?!

Memang, kata kata saya 'kasar' dah tepat tembakannya. Tapi , dah 54 tahun dah. Kalau kita ni, kira lagi setahun dah nak pencen, tapi , masih ditakuk yang sama. Tak kan nak bersuara dengan kata kata yang lembut lagi.


Kesemua Sasterwan Negara menentang KERAjaan pimpinan ..............(aku tak nak sebut)


Jadi , ini semangatnya. Kalau saya berkata salah , maka silaplah saya, tapi kalau kesemua Sasterawan Negara seirama dengan saya yang tak bersastera ini, maka, apakah tindakan anda yang berada didalam 'kegelapan' dari mendapat sinarNya?

Kau kasi pukul dan gas pemedih mata aje Labu!

Latiff Hariri
1549 17072011
Sungai Petani

No comments: