Bee Gees

Friday 8 March 2013

Bas jelajah Merdeka rakyat - DSAI

Kalau bebudak bujang ni kata, 'Bang, helmet tak ada la', confirm saya tak akan pergi.

Bukan tak bersemangat, cuma bila fikirkan yang esoknya adalah hari bekerja, dan pasti jalan akan sesak, lebih baik saya berehat sahaaja di rumah.

 
Berenam naik kapcai sahaja, lenbih cepat dan mudah. Jarak sekitar 12km dari rumah kami.

Tiba di Dataran Agro, bersebelahan Hospital Sungai Petani ini, sekitar 950 malam.

Saya anggar sekitar 25000 sudah memenuhi. Part mengira kehadiran orang ramai ini memang kesukaan saya, ada cara nak kira kehadiran ni. Pertama kena hadir selalu keceramah samaada ceramah parti usang itu, atau parti pembangkang. Yang usang senang kira, cuma tengok bas yang berlabuh, purata satu bas 40 orang, kalau 40 bas, baru 1600 orang.

 
Kiraan saya tepat, ketika UAI hadir saya katakan 40000 orang, HKR112 saya katakan 700,000 orang, dan esoknya pakar matematik Profesor itu mengesahkan agakkan saya.....


 
Malam ini sekitar 1030 malam diwaktu Psy-fuddin Nasution ini membebel di atas pentas, saya katakan 35,000 hadirin.

 
Psy-fuddin, anak drebar bas asal Kedah. Mak Jawa, Pak Mendeleng.

 
Tok Ayah Haji Ton Rimau pun dah kaleh, siap beri amaran lagi pada macai macai umnu yang terasa kuat nak buat kacau di arena politik pembangkan!!

Terima Kasih Haji Ton!


 
Body guard keliling tu!! Semua pakai seragam jaket hitam.


Let Jen(B) Abdul Ghafir pun ada.


DSAI berada dipentas sekitar 1140 malam.


Orang ramai tak kerdip mata


Tak berganjak hingga umnu tersungkur


Syed Bukhari , kroni Dr mamak yang ahli umnu puja . yang kaya mamak, melayu kayap.
Ingat ya, harta Dr mamak selama memerintah 20 tahun adalah RM40 billion, sedangkan Najib yang baru memerintah 3 tahun, hartanya sudah mencecah RM30 billion. Siapa kata, kawan kawan umnu aku yang kata kat aku.....

Ceramah ini berakhir sekitar 1230 pagi, kami bergerak pulang berlumba lumba. Tapi sebelum pulang, pekena saorang secawan kopi dulu, buat terang mata.


Pak Andak, kat Shah Alam tak ada ceramah ek?

Esoknya di pejabat, saya melelong.......

Latiff Hariri
2008 08032013
Sungai Petani

No comments: