Bee Gees

Saturday 16 March 2013

Mohd Zulkhairi & Sarah Athirah

Saya teringat akan Ceramahnya UAI didalam Youtube itu. Begitu juga dengan kisah orang dulu dulu sekitar tahun 60an- 70an.

Bila yang menjemput datang sendiri menjemput, wajib kita hadiri. Tahun 60an dan 70an memang begitu . Tiada talipon, tiada Email dan SMS. Hanya surat , itupun belum pasti sampai ke alamat yang dikirim. Saya ingat, semata mata mahu Bapak dan Emak hadir perkahwinan anak anak rakan/saudara , mereka sanggup datang bertandang ke Lenggong/Taiping semata mata mahu menjemput.

Dan Bapak Emak ketika itu yang berkereta Morris Minor itu pasti hadir jika tiada halangan.

Tapi, ada jugak yang jemput saya melalui kiriman salam  melalui kawan kawan, hm, yang ini aagak payah saya nak hadir, terus terang lah..

Susah sangat ke nak talipon atau Email?

Jadi, yang ini dah talipon, datang rumah lagi jemput, saya tak bolek nak beralasan.

Seawal 1230 tengahari kami dah tercangak di dewan TNB.....


Pekena biskut kering dahulu...

Rencana saya, selesai makan, terus nak ke Jitra untuk Kenduri kedua, tapi Zuraida tak benarkan kami makan dahulu, katanya tunggu Pengantin. Saya dah lapag ni.


Menanti kehadiran pasangan Pengantin

Pengantin tiba sekitar 120 petang


Sarah Athirah



Sama sepadan


Tunggu sat....


Memasuki Dewan TNB



Doa Selamat
Makan Beradat


Rupanya Zuraida mahu kami makan di meja VVIP bersama sama Pengantin, patutlah dia taha perut saya

Iringan Orkestra Asli


Cik Zu tak habis habis nak melayan ....


Kenangan di Dewan TNB























Kek Perkahwinan


Lepas ni tak ada yang dah nak ambil foto bila time makan....hahaha.

Kami bergerak meninggalkan Majlis sekitar 230 petang. Ucapan Terima Kasih tidak terhingga untuk Zuraidah serta bapa Pengantin lelaki , En Johan Hanafi .

In Sya Allah, akan betambah pemastautin tetap Sungai Petani.

Latiff Hariri
1858 14032013
Sungai Petani

No comments: