Bee Gees

Thursday 21 March 2013

Mesyuarat Agong PIBG SunLay Ke17

Entah mengapa, Mesyuarat Agong Kali ke 17 ini, saya rasa hambar......

Mungkin kerana Pengetuanya baru, hehehe...mungkin kerana PIBG sesi 2012 lesu...mungkin juga kerana cemuih menunggu PRU yang tak kunjung tiba . Semua serba tak menentu.

Atau mungkin juga , sesi ini sesi trakhir saya bersama sama PIBG, sedangkan pencapaian PIBG sepanjang pengisian saya ini, tidak menunjukkan apa apa peningkatan langsung.


8 pagi, kehadiran ibu bapa pun tidak memberansangkan.

Sekitar 820 pagi tetamu kehormat hadir. Beliau adalah Dato' Hj Mohd Zubir Sheikh Saad, Pengerusi Eksekutif Kolej Sains Perubatan Antarabangsa Pusrawi(Picoms). Beliau juga merupakan pemilik Zufa Farmasi, yang cawangannya terdapat disleuruh Negeri Kedah.

Memandangkan ibubapa yang agak perlahan memenuhi dewan ini, maka Pengetua melencongkan kaki ke bilik Tetamu.



Menyematkan 'bunga mini kedada YDP

Pengetua Tuan Haji Ismail Othman, Dato' Mohd Zubir Shaeikh Saad dan YDP SunLay Tuan Hj Shabudin Abu Bakar.

Sekitar 845 pagi baru kami bergerak ke Dewan untuk dimulakan majlis Perasmian Mesyuarat Agong Ke17 SMK Sungai Layar.

Ucapan Aluan dari YDP SMK Sungai Layar

Selamat Datang dari Pengetua baru yang juga merupakan guru lama SMK Sungai Layar.


Sepatah dua tiga empat kata dari tetamu kehormat Dato' Zubir.

Biasalah, Dato' Zubir merupakan bakal calun PRU 13 Pendang.....Kempen tetap kempen, tapi tak lah sampai merayu rayu.


Anugerah Pelajar PMR Cemerlang 2012

Sekitar jam 1130, tetamu kehormat ini kami jamukan dengan jamuan ringan, beserta Team Komuniti SunLay yang baru dilantik pengurusan Sekolah.


Malek mesti hadir, dia yang menceriakan suasana......

Abang Atan DJ serta AJK dan team skuad Komuniti.

Seperti biasa , tetamu Kehormat di'wajib'kan memberi sumbangan tabung PIBG. Ucapan terima kasih saya ucapkan kepada Dato' Zubir.

Ingat Farmasi, ingat Zufa Farmasi

Pengerusi Sementara Cikgu Anizat memulakan pemilihan baru AJK PIBG Ke 17 sesi 2013/2014

Hm, saya dah kata tadi, memang cepat, pantas, tiada banyak soal jawab, ringkas, tiada masaalah.......
Jadi acara ini tamat sekitar jam 1. Saya dan Tuan Hj Shabudin dilantik semula bersama 3 AJK lalu, sementara 4 adalah pelantikan baharu. Pertamakali wakil dari Pendidikan Khas dilantik.



Mesyuarat berlangsung....

Sebaiknya, untuk sesi mendatang, ada wakil dari setiap Taman Taman/Perkampungan berdekatan yang mewakili PIBG bagi memudahkan kerja. Tetapi keperihatinan Pengetua Tuan Hj Ismail yang melantik Skuad Komuniti, saya kira dapat menyelesaikan kes ponteng sekolah.

AJK PIBG 2013-2014

Tercatit untuk sejarah untuk sesi 2013 SMK Sungai layar, Sungai Petani, Kedah.

Lega, saya kira ini adalah aktiviti terakhir saya bersama SunLay. Untuk tahun tahun mendatang biar sesaorang yang aktif, mengambilalih jawatan saya ini. Kalau perlukan bantuan dan sumbangan saya, hanya perlu 'hello hello' sahaja, saya pasti membantu.

Tunggu Sukan Tahunan pulak.... Bila agaknya, musim tengah panas dan kering ni.

Latiff Hariri
1828 21032013
Sungai Petani


No comments: