Bee Gees

Friday 29 March 2013

Tengok Kebun Bang Latiff TNB

Balik dari pejabat, terpacak budak bujang dua orang ni kat depan rumah saya.

 Apa lagi, saya kata, 'Jom gi Kebun!'

Berani depa kata 'No!' kat saya seperti orang Penang kata 'No' kat Ajib Gor itu?!

 
Malek di kebun saya. Saya dah niat nak beri setandan kat Abang Latif TNB tu....


Zul yang bakal manamatkan hidup bujangnya...

Sebenarnya saya gembira, kerana anak anak bujang ni, dan bapak bapak mereka banyak membantu kehidupan seharian masyarakat di perkampungan Sungai layar ini.

'Jom tengok kebun saya pulak", pelawa si Malek.

Saya 'on' aje, tak ada hal punya. Jadi , petang tu sebaik selesai mencantas 2 tandan Berangan dan 5 jantung pisang, kami bergegas mengarah ke Merbok.

Paling tepat, kami memasuki Kampung.......

Oh, disini rupanya 'port' abang Latiff TNB tu! Nyaman. Pokok durian setinggi tinggi pokok, reban ayam sebesar besar kandang kambing, serta kandang kambing yang tak berpenghuni. Ini semua boleh dijadikan lamunan saya untuk saya angankan di kebun saya pulak nanti.


Pangkin di tengah kolam!

Amboi sakan, Airnya dipam dengan menggunakan pam elektrik dam airnya sentiasa mengalir keluar bila paras mencapai tahap maksima. Bermain main anak anak keli di permukaan air mengharapkan makanan dari kami. Ini yang buat saya tak sabar nak pencen ni! Hahaha.





Memang cemburu tengok kebun orang yang macam ni, bila lah modal nak luruh ni?!

Latiff Hariri
1938 29032013
Sungai Petani

No comments: