Bee Gees

Wednesday 29 May 2013

Bertemu Fidel Kastro di Kuala Lumpur

 Fidel Castro dilahirkan pada 13 Ogos 1926 . Nama sebenar beliau ialah Fidel Alejandro Castro Ruz.

Beliau menjadi Perdana Menteri Cuba pada tahun 1959 hingga 1976 . Selepas itu beliau menyandang jawatan Presiden Cuba sehingga 2008. Apa yang saya tahu tentang Fidel Castro adalah beliau saorang yang berani menentang agenda Negara Barat terutamanya Amerika.




Semasa revolusi Cuba bersama rakan beliau bergerak secara gerila di hutan Cuba.

Sehingga kini saya tidak pernah bermimpi untuk bertemu Fidel Castro.

Tetapi sabaik acara 505 Blackout di Padang Amcorp Petaling Jaya itu, dengan tak disangka sangka saya telah berkesempatan untuk bertemu dia yang bernama Fidel Kastro. Pertemuan yang tak disengajakan di Perhentian Puduraya itu membolehkan saya berkenalan rapat dengan beliau. 

Sebenarnya saya tidak berani untuk menceritakan hal ini didalam blog saya, tak mahu nanti pehak SB akan menuduh saya cuba menghasut fahaman sosialis Kominis kedalam Politik Demokrasi ala ala Najib itu. Jadi , saya lebih senang mengisahkan secara santai supaya tiada syak wasangka terhadap diri saya.

Kami berbual sepanjang perjalanan dari Puduraya mengarah ke Bukit Bintang. Berkisah tentang asal usul kami dari rumpun yang sama



Nama: Fidel Kastro bin Idrus Sutan Nameh
Umur siusia saya
Menetap di Gombak. Ayah orang Minang asal Tanah Melayu, Emak orang asal Padang. Sebab itu kad pengenalannya bernegerikan 71.

Korang ingat Fidel Castro yang mula mula tu ke?

Latiff Hariri
1948 29052013
Sungai Petani

No comments: