Bee Gees

Tuesday 21 May 2013

PRU13 Shah Alam Sungai Petani

Acara ini tak akan meriah, kalau diadakan setiap tahun. Tapi , kalau 5 tahun sekali, ianya merupakan satu acara yang kami nanti nantikan.

Kalai ikutkan pengiraan saya, sudah melebihi 5 kali saya mengundi di Shah Alam, dan dua kali di Taiping. Saya tak malu nyatakan disini, sekitar tahun 80an hingga awal 90an, saya memangkah DAP untuk DUN Taiping, dan Parlimennya mendiang Alex Lee, calun Gerakan.

Masa itu tiada isu yang panas, kerana DRM ni memang licik menjalankan kerja kerja haramnya, sebaik merampas kuasa dari Tun Hussein Onn. Ya lah, mamak......

Malan ni kami bergerak pukul 12 malam, atau seawal subuh 00:01 6 Mei 2013.


Dulu, sekitar akhir 80 awal 90, saya malu nak letak bendera PAS, tapi sejak DSAI diaibkan DRM, saya tak malu berbenderakan PAS pulang kekampung Sungai Petani ini, untuk berHari Raya, walaupun dijeling oleh pangkat pangkat pakcik kepada Roziah yang merupaka JKKK...Hehehe.



La ni, mereka dah tahu, siapa saya, dan saya selamba aje bawa kereta saya memasuki kebun dengan logo DAP yang dibenci sangat sangat oleh JKK

Dalam hujan lebat , kami keluar dari Sungai Petani, dan melepasi bandar Seberang Jaya, yang baru tamat kempen Pilihanraya oleh DSAI itu.

Pesta disepanjang PLUS tengah malam buta.


Gang DSAI menguasai Penang.

Berhenti seketika di Tapah untuk rehatkan badan, dan bergerak semula ke Shah Alam sekitar pukul 3 pagi.

Tiba dirumah adik saya sekitar 5 pagi. Tiada semangat lagi untuk tidur, lebih kepada gatal tangan dan jari nak memangkah.

Saya dan Roziah antara 40 terawal beratur di SK Raja Muda Musa , Sek 4 Shah Alam. Ini merupakan sekolah kedua dua anak saya. Rumah kami dahulu hanya 400m sahaja dari sekolah, dan anak anak hanya berjalan kaki sahaja.


SK Raja Muda


Tu dia, dah dekat pintu...sekitar 815 pagi


Pakcik kepada anak anak saya.

Selesai memangkah, kami terus bergerak ke Parlimen Rafizi di Ampang, ternyata semangat rakyat Ampang setinggi rakyat Shah Alam


Bergerak pulang sekitar 1130 pagi


Memasuki DUN Tg Dawai dan Parlimen Merbok sekitar 4 petang, lega....dah sampai


SB yang mula mula sambut kepulangan kami.


Gang PAS Sg Layar/Sri Tanjung



Gembira.....walaupun, akhirnya kalah dek undi tipu.....

Saya tidak pernah redha dengan kekalahan Kedah dengan cara tipu dan rasuah Ringgit yang dilakukan secara besar besaran oleh Tajul Urus and the hj gang itu, terutamanya Drm itu.

Apapun, terubat dengan kekalahan Zul Nordin di Shah Alam.

Hiduplah Umnu dengan penuh penipuan. Makanlah harta rakyat itu secara haram, dan akan dituntut rakyat kelak di Sana.  Berbanggalah penyokong totok Umnu kerana pemimpin mereka berjaya memimpin Negara.

Kami akan terus lawan.

Latiff Hariri
1758 21052013
Sungai Petani

No comments: