Bee Gees

Friday 9 January 2015

13 September 2014 -Lubang Jepang dan Bende Berbende di Pasar Atas

Pagi sekitar 8, kami menapak aje ke Lubang Jepang ni.Jarak dari Hotel Grand Malindo tak melebihi 300 meter aje.


Minus Abang Hussin.

Menara di atas Lubang Jepang untuk view Panorama Lembah Ngarai Sianok.

Saya pulak dari atas.

Kami hanya bersiar siar diatas . Tiada berbelanja kerana rata rata toko tokonya masih belum berniaga. Terus menyusuri tangga menuju ke pintu terowong


Nak ajak mereka turun 100 lebih anak tangga ni, memang tak sampai hati

Jadi lepas tengok pintu terowong ini mereka berehat seketika disisi pintu keluar. Untungnya group yang saya bawa ini, tiada yang merokok

Sepupu jauh saya yang datang ke Hotel bila diberitakan kehadiran saya

Kami cek out dan Ad menghantar kami ke Pasar Atas untuk berbelanja saat akhir sebelum pulang ke Padang

Kenangan terindah 2014 bersama emak Din dan Sham. Bukan senang nak dapat bersama sama emak mereka

Saya lepaskan mereka sendirian di Pasar Atas dan menunggu di Dataran Jam Gadang , meninjau mereka dari jauh. Janjinya sekurang kurang sejam atau lebih sedikit

Kau tengok Intan, berapa bundut dalam masa sejam?

Dan mereka teruja bila bukan Bas Pariwisata yang menunggu mereka untuk dihantar pulang ke Hotel, tetapi kereta kuda

Dhiyaa yang excited lebih plus emaknya

Abang Ipar dengan adik iparnya.

Sebaik tiba di Hotel saya yang lewat sedikit kerana tak disangka abang sepupu saya, Abang Syafirman dari Lubuk Sikaping itu datang menemui saya dan kami minum teh botol aje di Rumah Makan Simpang Raya.

Sebaik saya memasuki Hotel, rupanya Sham dan emaknya sudah sedia menunggu, mereka berdua terlepas mendengar briefing pagi saya supaya berkumpul di Dataran Jam Gadang sebaik selesai berbelanja. Mereka pulang dahulu dengan menaiki taksi.

Bas kami bergerak sekitar pukul 11 lebih untuk keluar kota, tapi sebelum tu , terakhirnya , makan makan dulu di Rumah Makan Sederhana.

Emak Din yang tak pernah kata No akan semua yang terhidang di meja beliau.

Antara Rumah Makan terbaik di Kota Bukit Tinggi, Rumah Makan Sederhana.

Kami disini melepasi pukul 1 tengahari.

Latiff Hariri
0818 09012015
Sungai Petani


No comments: