Bee Gees

Friday 2 April 2010

ADUAN RAKYAT

Memang kelakar menonton Aduan Rakyat TV3, rabu 31 Mac 2010, yang diterajui Karim Singgah Walia tu, apa apa saja yang boleh menghentam Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah, mereka akan hentam. Bukannya Aduan Rakyat , jadi Adu Pakatan Rakyat. Masaalah air Negeri Kedah bermula sejak dibawah pimpinan DK & S lagi, terutamanya bila penswastaan bermaharajalela dibawah pimpinan Dr M. Air memang jadi isu dari dulu. Bak kata Karam Singh:- tepuk air didulang , terpercik kemuka Karam Singh Walia jugak!!

Musim kemarau memang teruk di Kedah ni, dah jadi kebiasaan , air akan diangkut dengan lori tangki kekawasan yang terjejas. Tengok ajelah Pegawai Juruteknik Kanan yang ditemubual TV3 tu, dia pun tunjuk muka malas nak jawab kat TV3, mcm acuh tak acuh aje, tak malukah TV3. Seronoknya bila pencacai DK & S marahkan Kedah Sejahtera dan puji Kedah Gemilang. Berapa TV3 bayar kat orang kampung tu agaknya?

Setahu saya memang Kerajaan Kedah pimpinan Ustad Azizan tiada dana untuk majukan Negeri Kedah, hutang Air Negeri sahaja RM30juta, kerajaan DK & S tidak menyalurkan Dana langsung kepada Kerajaan Negeri, bagaimana "Kedah Maju 2010" ni? Ini slogan MB dulu dululah.


02042010
Sudah 2 Jumaat , khutbah di Masjid Kubang Buaya, di muliakan oleh dua tokoh tersohor, salah saorang darinya, Datuk Ismail Kamus. Banyak yang disentuh , dari parlimen :- berapa banyak lesen perjudian yang beraktiviti, dan lagi 60 bakal diluluskan, diperinci setiap syarikat judi menyedekah cukai jutaan RM kepada kerajaan DK & S, juga cukai ekspot/impot arak yang bermula dari 200 juta setahun, menjadi 500 juta dan terus meningkat setiap tahun. Dan kerajaan DK & S salurkan wang haram ini kepada Rakyat, dan terjadilah isu soal masaelah (mcm sebutan dalam Nujum Pak Belalang) sosial, kes buang anak dsbnya. Ini gara gara duit sedekah dari DK & Slah.

Ini mukadimah kecil aje, kita teruskan aktiviti harian hari hari berlalu....

030410 . Rencananya, sabtu ni mahu berkayuh ke Pulau Bunting disebelah pagi, saat akhir ditukar kesebelah petang, gara gara jiran ketat, si Aziz ni mengidam nak makan nasi lemak untuk sarapan. Saya part makan ni, memang A lah. Kemas keliling rumah, buka payung gazebo, susun kerusi, jemput jiran jiran rapat bertandang. Tepat jam 845
Mokhtar dan Zul sampai, diikuti Lan, abang Rahman, Aziz dan Yuslan. Najib sekeluarga terakhir sampai.

Yang seawal jam 630pagi, yang greet saya setiap pagi, burung murai ni. Jinak jinak merpati, sebab sarangnya di rumpunan pohon lengkuas ditepi dapur rumah. Kalau saya keluar rumah, cek kereta sebelum ke tempat kerja, sepasang burung ini seolah olah mengusik saya dgn berlegar legar disekitar Kancil merah yang saya panaskan enjinnya.




Mokhtar, Azlan, Zulkifli dan abang Rahman.









Najib anak beranak


Kalau Tekong datang, maka ketawalah pengisi halwa telinga selain dari isi perut.

Jadi, beginilah aktiviti 2-3 bulan sekali , tak pun 6 bulan sekali di Taman Teratai Indah ini. Yang pasti, kalau Aziz ada, ditambah Najib, maka cerialah taman ini. Petang ni kita tengok cuaca, kalau ok, saya korek rahsia Pulau Bunitng tu, dan kita 'story' tentang kehebatan kerajaan DK & S dibawah kepimpinan MB dulu dulu.

Tunggu ya.


Latiff Hariri
1422pm 03042010
Sungai Petani

(Terkini 04042010- rakan rakan di daerah Batu Pahat Johor pun dah beritahu saya yang mereka pun jadi 'mangsa' dicatukan penggunaan air oleh oleh kerajaan DK & S pilihan mereka. Diminta TV3 segerakan lapuran .

Wang Ihsan Kelantan yang diberi kepada pelajar pelajar miskin tu, Kerajaan Negeri Pulau Pinang pun dah salurkan Rm100 kepada setiap warga emas. Pulau Pinang ada minyak ke? Mana datang wang mereka? Bukankah itu dari usaha gigih Pemimpin

Yang Dipertua Majlis Perbandaran Sungai Petani pun saorang wanita, moga tiada lagi penyelewangan sepertimana terjadi dulu)

No comments: