Bee Gees

Sunday 25 April 2010

Senaman Hujung Minggu

Sudah 2 minggu berturut turut saya berjoging di sekitar Taman Jubilee Sungai Petani. Kalau di Taiping , kira Taman Tasik Taiping lah. Dalam 1km dari rumah saya, dan suasana pokok rendang yang besar besar adalah seakan Taman Tasik Taiping, cuma ini taman mini, di Taiping , boleh dikatakan 50 kali ganda lebih besar dari Taman Jubilee ni.

Saya mulakan acara berjoging ini jam 640 pagi dan tamat jam 715 pagi. Selalunya waktu ini ada dalam 30-40 orang yang bejoging dan lebih 20 orang ber'taichi'. Maaf, saya guna kamera handphone sahaja, nak bawa kamera sebenar, nanti jadi perhatian pulak, dia ni nak joging ke, nak ambil foto ......



Ini jam 640 pagi, lampu masih terpasang, dan tak ramai orang.


Ini foto petama jam 642,kumpulan Taichi pun dalam 25 orang, termasuk 3 makcik Melayu.


Ini foto kedua kumpulan Taichi, dah agak terang , jam 650 pagi, peserta dah bertambah.


Keadaan semakin terang, dan peserta makin bertambah.


Burung Bayan berselerak diatas dahan pokok ini. Sayangnya kamera 'koman', tak dapat nak fokus yang jelas.

Ini Taman Permainan Kanak Kanak di Taman Jubilee.

Saya akhiri dengan senaman ringan, sebelum ke Pasar Tani di tengah tengah Bandar SP, kira kira 2km dari Taman Jubilee. Tiada yang lebih seronok bila badan terasa segar setiap kali peluh mencurah.


Latiff Hariri
1552 25042010
Sungai Petani

No comments: