Bee Gees

Thursday 20 January 2011

Tenang dalam gusar.....

Perlukah saorang yang bertaraf isteri PM membelanjakan RM100,000.00 semalaman, untuk menginap di hotel Atlantis di Dubai itu?

Rakyat marhain kesakitan membayar harga minyak yang mencekik darah, minyak masak yang disorok dan bakal dinaikkan harga, dia boleh senang senang perhabis harta rakyat. Sampai bila rakyat harus menelan semua ini.

Dahulu menantuku , ada pejabat di tingkat 4, sekarang mak tiri pun ada jabatan FLOM di pejabat PM? Sama aje selagi mereka ini terus mendapat sokongan dari golongan golongan yang tersesat didalam DK&S tu. Tunggulah pembalasannya sepertimana yang berlaku kepada Imelda Marcos tu.

#####

Tahniah kepada para Guru yang sudah mula berani meletak jawatan semata mata untuk bertanding diatas tiket Pembangkang. Ini satu perkembangan menarik. Mana ada guru yang berani menongkah arus ni? Sudah jelek dengan karenah Pemimpin Negara agaknya.
Tidak seperti guru guru terdahulu yang lebih cenderong mengejar kemewahan dengan mencalunkan diri untuk menjadi Wakil Rakyat DK&S tu. Eh, Cikgu aku masa Tingkatan 5 dulu dah jadi YB ke?

Setiap perjuangan ada halangannya, walaupun suami beliau dipindahkan serta merta atas tindakan beliau ini, tapi percayalah, doa rakyat pasti kesampaian terhadap mereka mereka yang suka menindas ni.





















Saya kira, sudah tiba masanya para Guru memperbetulkan keadaan dengan bukan lagi menjadi Pak Turut kepada pemerintahan yang zalim. Ditahun 60-70an, Guru Guru merupakan golongan yang ramai menjadi YB demi memperbaiki kepimpinan negara diwaktu itu, tapi kini, sudah berkurangan. Mungkin terlalu ramai Peniaga dan Pegawai Kelas A yang tergila gila untuk menjadi YB, sepertimana calun mereka , bekas Penolong Pegawai Daerah tu. Tahu tahu ajelah mereka ni, banyak projek nak masyuk......

Hari ni PM mai Sungai Petani, katanya nak masuk kuil kat tepi Jalan Sekerat merasmikan acara Thaipusam. Teruskan 1Malaysia anda!!

Salam Perjuangan

Latiff Hariri
0600 20012011
Sungai Petani

No comments: