Bee Gees

Friday 15 June 2012

Sepanjang May

Tak dapat saya nafikan, sebaik pulang dari bercuti di Bandung bulan lalu, jadual harian saya agak tercelaru.


Saya tak dapat kemaskini penulisan didalam blog ini secara lancar, kerana terlalu banyak kisah di Bandung yang mahu saya kongsikan, dan pada waktu yang sama, terlalu banyak aktiviti yang harus saya lalui setiap hari dan minggu.


Dan yang agak mengecewakan saya, banyak aktiviti ceramah Pakatan Rakyat, gagal saya hadiri.


Fikir fikir, bukan alasan yang kukuh. Sebanarnya , saya agak kelamkabut bila buah durian mula luruh di kebun saya itu!!



Kenduri tahlil dan kesyukuran di rumah Roslan Abdullah, rakan sepejabat saya pada 27 haribulan, sempena pemergian Pak Lan sekeluarga ke Mekah, berumrah.


Dan ini sambutan tertunda hari lahir Izzuddin.

Sempat jugak dalam menghantar anak pulak ke Arau untuk sambungan praktikalnya, saya terus hubungi rakan seLenggong ini untuk minum senja.


Tuan rumah yang beria ria menanti kehadiran kami.

                           
Menunya laksa Kuala Perlis untuk sepuloh orang makan!!!



Keluar dari rumah Amran sekitar 830 malam.

 
Untung ada anak bujang ni yang sedia menjadi pemandu saya malam ini.

                                    
Masjid terapung di Kuala Perlis, tapi air surut.....

Kalau Amran tak berkisah tentang Masjid ini, saya tak minat pun utuk memasuki Kuala Perlis.


Dan pagi Ahad minggu terakhir Mei ini, saya berkunjung ke kebun rakan sepejabat saya ni. 
Memang geram tengok kerajinan beliau ini!!


Pada saya, kalau dapat RM50.00 seminggu dengan hasil serai serai ini, pasti sudah cukup menggembirakan dapur rumah saya. Janji belanja pasar percuma dari hasil kebun.



Badrul begitu tekun berkebun, dalam sibuk bertugas di pejabat tu

Dapatlah saya anak anak serai ini melebihi 100 batang secara percuma!
 
Nyamankan suasana di Jetty Ferry Kuala Perlis 

Memang aktiviti saya terlalu padat untuk bulan Mei ini. Saya pun tidak dapat hadir banyak ceramah politik kerana keletihan berkebun pagi dan petang, samaada sebelum ke pejabat mahupun waktu pulang pejabat. 


Paginya duk kutip buah durian, petangnya duk menebas hutan yang berlengkar menutupi anak anak pisang yang saya tanam itu..


Awal Jun pun ada banyak aktiviti, tak tahulah yang mana harus saya dahulukan.



Latiff Hariri
2038 12062012
Sungai Petani

No comments: