Bee Gees

Friday 29 June 2012

ZIARAH TEMAN

Awal June, sekembalinya saya dari Kuala Lumpur, yang kununnya untuk hadiri acara perkahwinan salah saorang sepupu saya di bandar Tun Razak itu, saya terus memecut laju pulang.




Anak anak saudara yang sesekali saya ketemu.


Melepasi Kuala Kangsar, saya teragak agak samaada mahu singgah Taiping untuk bermanja dengan emak, atau terus sahaja ke kebun yang saya tinggalkan tak sampai pun 4 hari itu.erus 


Rupanya, saya lebih teruja untuk melihat kebun. 


Sebaik sampai rumah, terus saya berpatah balik ke kebun, dan ralit melayan anak anak pisang dan serai itu. 


Tak sedar pun ada SMS yang masuk dari rakan sekolah saya ini. Memang tak sedar, hanya menyedari bila mahu pulang sekitar pukul 715 petang .


Laaaaa, kesalnya...Mengapa saya tidak singgah ke Taiping dan pulang lewat senja atau malam sahaja.








 
Memang kepala ligat mencongak tarikh dan harinya untuk segera pulang ke Taiping menziarahi rakan baik saya ini. Ditokok tambah sms/FB yang masuk mengatakan rakan saya ini berada di ICU dan kritikal. Lagilah kalut hati ini.

Akhirnya, petang Khamis itu saya bergegas pulang ke Taping.


Dan untung, dapat memasuki wad pada waktu lawatan.



Abdul Manan Mohamed yang masih lemah....tapi, saya merasa bersalah, sebab terus melayan dan menanti, sebaiknya tidak berada lama, kerana Manan terlalu lemah , tapi dia mahu bercerita panjang senja itu.


Kami bergerak ke lokasi kedua iaitu Taman Tasik Taiping, untuk bersolat Maghrib , sebelum pulang ke Sungai Petani.




Maghrib kami di sini.

Sebelum pulang, kami berkueteow di Doli dahulu.

Ha ah, kami tak singgah ke rumah emak, sebab emak dah merayap ke Kuala Lumpur.


Kepada sahabat saya Manan , serta rakan rakan seangkatan yang kuat merokok, sudah tiba masanya untuk beralih ke fasa awal 50an, kita tidak sekuat dahulu. Rokok tidak mendatangkan kebaikan langsung. Bukan sahaja untuk diri anda, tetapi orang sekeliling anda.


Saya tidaklah anti pada yang merokok, tapi, bila korang 'bersama' orang rumah korang, ada tak mereka 'komplen' tentang bau rokok anda itu, hehehe.


Saya sendiri adakalanya merasa mual bila terhidu bau rokok .......


Maaf ekk, demi kesihatan semua......

Latiff Hariri
2038 27062012
Sungai Petani

No comments: