Bee Gees

Tuesday 12 June 2012

Terakhir Belanja

Sarapan yang begitu sempurna

Dan pagi sabtu 5hb Mei ini, sekali lagi kami membantu membuka pintu setiap toko  didalam Pasar Baru ini.

Sebab mereka 'slow' dalam mencari rezeki, kami main FB dulu di lantai 6 Pasar Baru

Saya beli lagi 2 pasang kasut jenis ini, kira last kopeklah. Tersenyum lebar cewek pembantu toko  sepatu ini.

Tengok, siapa yang berbundut bundut itu? Baru pukul 9 pagi.

Ini yang saya tak gemar jika ada yang mahu saya titipkan untuk dijadikan ole ole.

Keratapi pagi ke Jogja

Tunggu angkutan kota lagi, sebaik barangan belian kami titipkan ke kamar hotel

Sendat angkut ini, tapi cewek depan ni manis sebab ada tahi lalat dipipi, hehehe.

Cibaduyut untuk hari ketiga berturut turut(?), teh botol jugak menjadi penghilang dahaga.

Kalaulah boleh diseludup naik AirAsia.....tapi, kat Siam pun boleh beli apa?

Kerepek dan tempe goreng.

Saya dah balik dari Bandung, seminggu kemudiannya, rakan sepejabat beritahu, kalau abang ke Indonesia, belikan saya tempe goreng .......

La, saya baru balik aje minggu lepas.

Yang ini jenis tengok katalog, order, dan bayar. Saya memang geram dengan baju baju busana Muslim.

Sepatu Spedamotor ini harganya sikatar Rm150.00 keatas.

Beg ni saya beli jugaklah.

Saya tak pandai 'part' barangan wanita, tapi anak anak tak pernah kata tak cantik pada setiap pilihan abah mereka, mungkin mereka berprinsip, asalkan gratis, bisa aja!

Ini untuk anak anak gadis.

Kami lapar ni, terus tahan teksi , minta dihantar kami ke rumah makan Wong Solo. Sudah lah jalannnya sesak,sebaik sampai, ternyata rumah makan Wong Solo sudah tidak beroperasi, tetapi digantikan dengan rumah makan Sushi Jepun. Hilang lapar kami!


Menapak aje dipersekitaran, ternyata banyak rumah makan, tetapi bukan selera kami.


Dalam kami menapak ini, terperasan , seakan akan ada pesta di padang berhampiran lereng lereng bukit kecil ini. Ingin tahu jugak, kami memasuki kawasan, sambil menanya orang awam ada pesta apa di bawah lereng bukit ini.


"Adu domba", jawab mereka ringkas.


Adu domba?


Oh , merek menjual kambing, kira pasar kambinglah ya?

Eh, bukan lah, pertandingan laga kambing!!

Warga Bandung yang terhibur dengan aktiviti ini

Sesungguhnya saya tidaklah meminati aktiviti begini. Kesian melihat kambing kambing itu berdarah kepala berlaga sesama mereka. Tapi, dah memang budaya warga tempatan.


Akhirnya , kami manaiki angkut untuk pulang. kami lewati Ciampelas dan terus ke Stasiun Kereta. Dek terlalu lapar, kami makan aje di gerai berhampiran hotel kami ini.


Masakan Padang.

Eh, sedaplah pulak. Ambik lauk sendiri dan harganya teramat murah.

Pulang ke kamar sekitar pukul 3 petang. 


Berehat sambil mula membungkus belian kami serta pakaian 'kotor' kedalam satu kotak. Sementara belian yang berharga kami masukkan kiedalam beg kami.


Petang sabtu ini saya masih tertanya, bukankah saya bercuti hingga Isnin atau Selasa?
Bukankah penerbangan pulang hari Isnin? Mengapa cepat sangat ni? Sepatutnya balik Isnin pagi!


Cek tiket, ceh.....memang esok pagi balik la.

Latiff Hariri
2018 12062012
Sungai Petani

No comments: