Bee Gees

Monday 25 August 2014

Kemaman-Dungun-Kota Bharu

Sekitar pukul 8 kami bersarapan. Tidak tergesa gesa pun. 

Pejalanan hari ini adalah ke Kemaman, Dungun terus ke Kota Bharu. 

Sarapannya mewah.

Lepak seketika di Pantai Cherating

Ustaz cari ilham.

Pemandangan dari varandah.

Sekitar 1140 kami bergerak keluar.

Tak jauh manapun Pekan Chukai, Kemaman. Terus ke Kampung Injin Gergaji.

Beraya dengan Mok Long.


Dengan Ayah Long.

Kena marah sebab tak tidur di kampung, hahaha.

Kami pun tak lama disini, nak kejar masa pun ia, Izzuddin yang nak segera balik ITM pun ia


Dah masuk ITM semula

Seketika sahaja kami disini, kerana perjalanan kami masih jauh. Saya pun tak pandai sangat selok belok laluan ke Kota Bharu dari Terengganu ni. Kena hati hati.

Hujan mengiringi perjalanan kami. Tiba di Kota Bharu menghampiri Maghrib. Itu pun terlajak menaiki Jambatan terus melepasi Sungai Kelantan.

Terus settlekan dinner di Restauran Wau, sebelum cek in hotel.

Disini kami malam ini, berdekatan Pasar Khatijah.

Esoknya Isnin, memang dah rancang untuk balik ke Sungai Petani. Saya sambung cuti hingga ke Selasa. Tapi, tengoklah nanti, kiranya tiada halangan, Selasa ini saya kerja.

Sarapan Nasi Dagang di Pasar Khatijah pagi Isnin.

Saya tiada acara membeli belah, cuma kecewa kerana Restoran A&W berhadapan Mall yang beroperasi lebih dari 15 tahun itu sudah tiada lagi. Di awal pembukaan Restoran tersebut, saya antara yang hadir memberi sokongan kepada kawan saya yang ditugaskan mentadbir restoran tersebut, iaitu Razak Hussein, yang saya ziarah Raya 2-3 hari yang lalu itu di Seremban itu.

Latiff Hariri
1808 25082014
Sungai Petani

No comments: