Bee Gees

Saturday 30 August 2014

Minggu Kedua Syawal Tang Perlis

Tiada perancangan awal, dengar dengar aje anak isteri mahu ke Perlis kenduri kawin. Saya masih berdolak dalik samaada mahu ke kebun atau tidak..

Akhirnya saya teruskan aktiviti kebun saya yang terperlahan dek kerana Ramadhan dan Syawal. Siap sekitar pukul 9 lebih sedikit.

Bersiap pulak untuk mengekori mereka ke Perlis. Sempat juga menghantar Estima saya ni ke bengkel AirCond untuk pemulihan, sebelum bergerak ke Kangar.

Kali ini Aqilah yang memandu.

Tiba di Kangar pukul 12 lebih, kira sesuai untuk bertandang ke Majlis Kawin ni. Tapi, kami lencongkan laluan ke rumah Sharinah Yahya dahulu.

Emak Sharinah.

Berbual sambil dijamu kuih raya.

Pukul 1 kami bergerak ke rumah Pengantin. Ini rumahnya kenalan sekolej Roziah waktu ITM Perlis, dahulu.

En Johari, rakan sekuliah Roziah


Jua rakan sekuliah dari Seremban

Foto Kenangan bersama pasangan masing masing

Rakan saya yang saorang ini, saya kirimkan 2-3 kali pesanan ringkas. Mula mula kata pukul 3 ptg, kemudia bertukar pukul 2.30, tapi kami tiba pukul 2.00.

Beliau tiada di rumah, disambut isterinya Ida

Bercerita kisah Raya ketiga di Kuak, Lenggong.

Dihidang pula dengan Laksa Perlis, bertambah laju lah cerita kami.

Sempat mendirikan solat sebelum berangkat pulang

Minggu kedua Syawal bersama Amran dan Ida di Kangar/Kuala Perlis

Perjalanan pulang ini kami dikejutkan oleh saorang lagi gang Lenggong, rupanya beliau mahu memberi kejutan, tetapi beliau yang terkejut kerana kami tiada di rumah, hahaha. Saya rasa kami bertembung dengan beliau di Hiway menuju Alor Setar. 

Tapi, tetap janji mahu bertandang. Jadi malam tu, rasanya pecah rekod. Selalunya Rumah terbuka kami, tetamu terakhir keluar dari rumah melepasi pukuk 12 tuengahmalam.

Yang ini lain banyak, tetamu pertama datang pada pukul 1225 minit tengah malam!!

Kolonel Zawawi, sempoi je orangnya

Dr Zaharah pun 2x5 dengan Zawawi, simple habis

Sembang punya sembang dengan isu terkini, baru sedar jam sudah menghampiri pukul 2 pagi. Saya memang lurus sangat malam tu, tidak terfikir untuk mempelawa mereka bermalam di rumah saya. Walaupun Kem Lapangan Terbang menanti kedatangan mereka, tetapi, mereka kata nak pulang jugak ke Taiping.

Dah tengah malam buta ni, minda saaya jadi perlahan, tak boleh berfikir.

Terima Kasih En Johari, Amran dan Zawawi kerana memeriahkan minggu Kedua Syawal kami.

Latiff Hariri
1818 30082014
Sungai Petani

No comments: