Bee Gees

Friday 22 August 2014

Rehat dari BerHari Raya -Syawal ke 6

Keluar dari rumah Ustaz Ramlan terus memasuki Hi-way menuju ke Karak.

Pada mulanya saya yang memandu, tetapi bila berhenti seketika di Petronas Karak Hiway itu, pemanduan saya diganti oleh Aqilah. Lega banyak.

Satu insiden yang boleh saya buat pengajaran. Saya bukan pengguna tetap Lebuhraya Karak, jadi, memang agak asing dengan selok beloknya. 

Ini merupakan kali ketiga , tiga bulan berturut turut saya melalui lebuharaya ini. Memang bagi saya , selekohnya amat mencabar. Bagi yang jarang jarang menggunakannya, berhati hatilah. Kerana ada insiden yang berlaku pada hari ini.

Sebuah kereta Myvi Hitam, yang agak ranggi mengekori rapat dibelakang saya setiap kali menuruni bukit, tetapi tidak mengekori saya bila pendakian.

Saya , manusia biasa, adakalanya  'bebai' jugak ada orang yang mengekori rapat dibelakang, tetapi tidak memotong.

Sebaik menuruni curam yang tajam itu, saya membuat keputusan menukar lorong kedua, bagi memudahkan Myvi itu memotong saya dan tidak mengekori saya.

Betul pun, dia dengan gembiranya memotong saya....biarlah.

Bila tiba di satu selekoh yang agak tajam, saya lihat ada serpihan kaca berselerakan di lorong kanan, dan temboknya batunya terenggang dari susunan....mungkin baru berlaku.

Kira kira dihadapan saya sekitar 200 meter, kelihatan Myvi hitam tersadai dikiri jalan dengan lampu  hazardnya menyala.....saya dah pasti, mesti kereta Myvi yang ranggi tadi itu.


Saya susah nak lena bila dalam kereta, samaada jadi penumpang atau tidak.

Tiba di Impiana Cherating tepat pukul 2 petang.

Kami nak kenang semula kenangan terakhir bersama emak kira kira 3 tahun yang lalu.

Kalau ada rezeki nak buat macam ni di kebun 

Verandah yang mengadap Laut Cina Selatan.

Keluar makan tengahari sekitar pukul 4 di Gerai berdekatan Pekan Cherating.

Kemudian lepak lepak. Ini percutian selepas melayan tetamu dan menjadi tetamu Hari Raya.

Ni lebih kepada rehat, selepas sakan berhari Raya melepasi lebih tujuh negeri dalam tempoh dua hari.

Dari kamar terus ke Kolam Renang dan pantai

Kolam ni masa bebudak mereka suka la...

Pantai Cherating

Trend terkini....

Melepak dan merayau hingga ke Maghrib

Lobbynya teramat luas

Balik ke  bilik, time Maghrib


Malam ni pun, memanjakan diri dengan Room Service, malas nak cari makan di luar.

Kongsi kongsi untuk 5 beranak.

Tidur macam biasa, pukul 10 saya hilang. Esok dah nak ke Kemaman pulak untuk seketika.

Latiff Hariri
0738 21082014
Sungai Petani

No comments: