Bee Gees

Sunday 20 June 2010

PERNIKAHAN KHAIRUL AZLI DAN NUR FUADIAH

Azli dah beritahu saya seawal bulan May, itu pun melalui Wan. Saya biasa aje, tengok jadual, kalau kena, saya akan hadir.

Masa berkayuh pada 6 Jun 2010 ke arah Taman Seri Bayu, saya pun singgah ke rumah beliau, dan dibekalkan kad jemputan secara rasmi. Terkejut besar dia, saya hanya berbasikal ke rumahnya. Kata setuju saya beri, yang saya akan ambil cuti semata mata nak raikan majlis pernikahannya.

Pagi Jumaat 18 Jun, Wan pun hadir ke rumah saya, dan kami empat beranak menuju ke rumah Azli. Ternyata semua menanti kami . Hm, saya sengaja lewatkan supaya Azli terkedu menanti.

Bergerak dari Taman Bandar Baru , Sungai Lalang mengarah ke Masjid Guar Chempedak. Alah, ciput aje, bawa laju, dalam 20 minit boleh sampai, bawa perlahan, kami jugak yang sampai duhalu dari Tok Kadhi dan Pengantin perempuan. Apa nak terburu kan? Burung dah dalam tangan, hehehehe.

Tapi, pengalaman memang begitu, Pengantin yang tak sabar sabar.















Dari rumah abang kepada Azli
















Wan dan Azli

Sebelum tu dah tanya Azli, hang pakai baju warna apa? Dia kata warna cerah metalic.
Ok, jawab saya. Jangan saya yang jadi perhatian pulak nanti.

















Sebelum Solat Sunat Tahyattul Masjid

Saya terpesona melihat kebersihan dan kecantikan Masjid ini. Pertamakali memasukinya.















Pengatin perempuan memasuki Masjid tepat 1102 pagi, sedangkan Tok Imam mamasuki jam 1040 . Jadi, barulah Azli senyum sampai ketelinga















Salam Azli. Senafas je.















Sign Agreement tu















Gelang pun dikancing tanda ikatan terjalin secara rasmi















Mas Kawin















Selesai acara pernikahan, kami dijemput bapa kepada Pengantin perempuan untuk ke Gerai Hijau Kuning di depan masjid untuk jamuan kecil.


Selesai sudah.






















2 Keluarga ditemukan, jodoh anak anak.


Kami meninggalkan pengantin di Gerai, untuk pulang berJumaat.

Majlis Perkahwinan akan diadakan di rumah Pengantin Perempuan pada Sabtu 26 Jun 2010. Kalau di ikutkan, tak perlu lagi saya menghadirkan diri, sebab memadai dengan kehadiran pada hari ini. Tapi, tengoklah macam mana kawan kawan kata.

Bila pulak cuti sekolah mendatang ni?


Latiff Hariri
2020 24062010
Sungai Petani

No comments: