Bee Gees

Monday 14 June 2010

SEBULAN SEKALI

Pagi Ahad 6 Jun 2010, saya tetap setia bertamu di Pasar Tani .

Agak lewat pagi ni gara gara keletihan semalaman di Ipoh dan Lenggong.
Fikir punya fikir, dah menghampiri sebulan lamanya saya tidak berkayuh, dan mengejutkan bila berat badan saya bertambah!!

Tak boleh jadi ni, sebaik selepas Asar, saya dan Izzuddin pun mulakan kayuhan petang. Bermula jam 1725 dan berakhir jam 1850. Izzuddin pun kata, " Abah, kita pi jauh sikit hari ni."

Memang rencana begitu. Memasuki bandar SP mengarah ke Taman Ria, melewati Kelab Cinta Sayang , Water Carnival, terus ke kawasan Hospital Sultan Abdul Halim dan Mahkamah, langsung ke Tmn Seri Bayu. Kelihatan didalam peta ni, jalan pintas yang berwarna hitam, belum diwartakan lagi.

Dari situ mengarah ke kiri ke Jalan 1 mengarah ke Kg Che Bema, dan memasuki semula ke Kg Teroi, kawasan taman perumahan saya ni. Jarak dalam 30km aje.









View Larger Map




Kelab Cinta Sayang , Sungai Petani














Pintu Gerbang Water Carnival

















Kompleks Mahkamah Sungai Petani.




























Mengarah ke Taman Seri Bayu, Sungai Lalang. Dari sini Izzuddin dah merungut,"Jauhnya... Orang bukan nak kayuh sejauh ini."

"Eh, tadi kata nak kayuh jauh ." Saya membalas . Ternyata Izzuddin dah marah!!













Tapi, dalam foto senyumlah.














Ini tiga jenis basikal termurah yang saya simpan. Belum merancang untuk membeli yang berharga sebiji motor Honda tu, pelan pelan lah. Lagi pun tiada kesempatan, nanti dah beli, tersadai didalam bilik setor didepan rumah, rugi pulak.

Yang satu tu jenis Le Run , dapat percuma, masa tu harganya RM530, dah kira mahal tu, la ni, orang dah tak pakai dah jenis ni. Tapi simpan buat muzium, dah melebihi 13tahun umurnya.

Lepas kayuh, selalunya makan bertambah selera.


Latiff Hariri
2010 23062010
Sungai Petani

No comments: